Förälskade skrev 2014-05-17 21:37:22 följande:
Vi väntar nu på att kyrkan ska höra av sig så att vi vet vem som ska viga oss och så att man kan få lite mer info. Har man aldrig gift sig innan så vet man ju inte och ett samtal med prästen skulle nog kunna lugna mig lite...
Jag kände mig väldigt mycket lugnare efter att ha varit i kontakt med prästen. Vår präst är pensionerad och vi har än så länge bara haft mailkontakt, men han förrättade min vigsel förra gången också (nej jag tror inte att det var hans fel att det inte fungerade), han är min konfirmationspräst och en helt fantastisk person.
Anledningen till lugnet var mest att få bekräftat att han kunde tänka sig att köra de 20 milen (enkel väg) som behövs för att kunna viga oss. Han och hans fru kommer även att vara med på middagen och festen efteråt.
Hans skrev att jag skulle gå ut och njuta av solen och så tar vi det byråkratiska någon gång i sommar......
Har ni bett om att få någon speciell präst till vigseln, eller känner ni att det inte spelar någon större roll? Många församlingar brukar ta hänsyn till önskemål från brudparet.
Har varit hos mina föräldrar i helgen och tittat lite på min klänning, och förälskelsen kom tillbaka (phuuuu, har varit lite osäker ett tag).
Pratade en del om dukning, mat etc så det känns väldigt skönt att få lite hjälp med alla tankar.