Inlägg från: September2014 |Visa alla inlägg
  • September2014

september 2014

snowstars skrev 2014-07-07 16:54:42 följande:

Vi har äntligen hittat något att servera förrätten ur. Åh så skönt att stryka det från listan. Nu borde vi väl åka och köpa in allt förstås, innan de tar slut. 

Igår bestämde vi låt till första dansen. Blev Fields of Gold - Eva Cassidys version. Första (eller egentligen andra) låten vi dansade till :) 

Och jag borde också ta tag i det där med frisör.. Tycker nästan att det är svårast av allt.. 

Bra låtval! :) Vi ska ha I´ll stand by you med Pretenders. :) 
    Jag har kort hår så valmöjligheterna är inte så stora så för mig var det rätt lätt. Hur har du tänkt med håret? Några idéer?
  • September2014
    Rin skrev 2014-07-14 15:31:39 följande:
    Jag vet precis vad du menar! Vi har ju liksom tagit alla de stora besluten. Så nu vandrar jag mest omkring och önskar att det ska bli dags att bestämma menyn med restaurangen. 
    Haha, såhär är jag också! :P Väntar och väntar på att OSA:t ska gå ut (26 juli har vi satt) och det har faktiskt trillat in ett par de senaste dagarna. :) 
    Vi har även bokat in en fixardag första veckan i augusti då vi har stämt möte med lokalen, floristen, make-up-artisten och frisör. Var inne och pratade med sömmerskan om min klänning igår med. Lämnade in den 28 maj och har fortfarande inte hört något, visste att de hade mycket att göra vid studenten men nu skyllde hon på "semestertider". FAST det är 7 veckor sen jag lämnade in den... Hon lovade iaf att den skulle börjas på de närmsta dagarna och jag har gett henne nästa vecka på sig också. 
  • September2014
    Förälskade skrev 2014-07-22 15:56:07 följande:
    Åh jag förstår dig helt och fullt! Vissa har varken hyfs eller sunt förnuft. :( Klart att ni vill att det ska bli en överraskning! Vi har en kusin till min man som har satt sin mamma på att ringa och fråga om dennes flickvän får komma, en flickvän vi inte hade någon som helst vetskap fanns när inbjudningarna skickades ut. Mamman har nu ringt och frågat FYRA ggr om det finns plats för denne... Hon hade nämligen sagt till tjejen "det är säker iiiiinga problem att du kommer".. Eh, va? Min man är lugnare och tycker att "släkt är släkt" medan jag har lust att säga ett par väl valda ord. :P 

Nu är det dags att planera klart när vi ska köpa in alkohol, göra festhäften (hjälp!), bordsplacering och göra ett körschema för dagen. Håller på att sammanfatta alls allergier osv och jag har även skickat ut en liten påminnelse om att svara på det till alla som hört av sig och sagt "åh vad kul med bröllop" när inbjudningarna skickades ut. Har lärt mig att många ser det som att de har OSAt. :P
  • September2014
    Septemberbrud skrev 2014-07-24 08:29:05 följande:
    Välkommen hit! :) Hur blev klänningen?? Mysigt med dop/bröllop! Har ni det som en överraskning eller vet gästerna om det? Vi har planerat lite drygt ett år, vissa månader har varit mer att göra än andra. Imorgon går vårt OSA ut och det är typ 1/5 som inte svarat vilket har fått mig att vara måttligt irriterad i veckan som gått. Meeeeen, jag får bara släppa det och fortsätta framåt som min man säger. :P 

Idag ska jag iväg och prova min klänning hos sömmerskan, ihhhh! ROLIGT och nervöst. Har inte sett den på 2 månader. :) Helgen ska spenderas åt att jaga OSA från de som inte svarat och ev svära en aning haha. Tungan ute
  • September2014

Ok.. 5 veckors strecket är passerat och igår gjorde jag en to do-list. 31 punkter kvar... Lyckats kryssa av 5 hittills. Börjar faktiskt känna paniken krypa på lite men efter torsdag hoppas jag att fått många stora saker på plats! Glad

Vad pysslar ni med nu? Något ni nojjar över??

• September2014

Stora planerardagen var igår, PJU! 
    Träffade make-up-artisen vid 12, jättetrevlig tjej som fick mig att känna mig jättebekväm och sminkningen blev superb! Kändes som jag fast 2.0-version liksom. Även frisören hade förstått den känslan jag ville ha och vi gick igenom process och ungefärlig tidsåtgång på den stora dagen. 
    Floristen (som jag nojjat lite över eftersom jag har 0 koll på blommor och tycker det är överdrivet dyrt) var jätteförstående och priserna hamnade inom budget även om jag bara höftat vad jag trodde det skulle gå på. :)

Bäst av allt under dagen var ändå vårt möte på lokalen. Vi var där i höstas när allt var grått och trist men nu stod allt i blom och var så där underbart som vi bara kunde drömma om! Vi bestämde cirka-tider, hur mat/dryck skulle serveras, var cupcakesen skulle stå, hur vi skulle dekorera osv. Nu väntar vi bara på att få en skiss till bordsplaceringen så vi kan sätta igång med den!

Har börjat pyssla med mina vinkorkar som placeringshållare också. :)

• September2014

I lördags blev jag hippad!!!! Cool 
    Jag gick till jobbet i tron om att det skulle vara en jobblördag som vilken som helst. Tjiii fick jag! Jag blev utlurad av en kollega på lagret som sa att det var någon leverans på baksidan, jag går dit men där var ju fasiken ingen leverans.. Gick tillbaka in i butiken och då hoppade tjejerna fram bakom kassalinjen och vrålade SUPRIIIIIISE!!! Blev så rörd att se mina goda vänner, min lillasyster som hade åkt hela vägen från Olso och två av mina barndomsvänner, så när jag insåg att de var där så började jag gråta/skratta om vart annat. 

Jag fick en liten tiara på mig som jag hade hela dagen. Först blev det frukost med bubbel, efter det höll en av mina vänner ett zumba-inspirerat danspass för oss i en dansstudio, lunchpicknick i en park, sen drog vi på ett jättemysigt mini-spa där vi hade bastu och bubbelbad för oss själva. Jag fick en jättehärlig ansiktsbehandling också. Sen åkte vi hem till min syster och de hade fixat en underbar skaldjursbuffé med mer bubblor. Plötsligt fick jag på mig en liten ögonmask med där jag fick blindtesta olika viner och gissa på vad det var. Vi pratade, skrattade och till sist gick vi ut och dansade en liten sväng.

Under hela dagen fick jag massa roliga frågor om både mig själv, mina vänner och min blivande. Min äldsta vän som jag känner sen kyrkans barntimma hade dragit med sig både brev vi skrivit till varandra (hade alltid en ny rusch på någon tydligen ;P), "mina vänner"-boken vi skrev i när vi var 10, någon serie jag skrev i 3:an. Åh skrattade så jag höll på att dö! 

Utan tvekan en av de roligaste dagarna i mitt liv! Bjuder på en liten bild med. Skrattande

• September2014
    Förälskade skrev 2014-08-14 00:53:37 följande:

September2014, gud vad roligt! Jag längtar och fasar till min! Mina älskade tärnor har hotat med ar ju värre bridezilla jag blir desto värre blir min hippa ;)

Jag är äntligen klar med alla festhäfte natt! Imorgon kommer jag droga mig med tramadol igen så då blir inget gjort! Haha...kan inte mer än skratta åt allt...

Ja, det var verkligen en helt magisk dag. Har precis som du längtar/fruktat/tänkt "det blir nog inget" och verkligen har fått anstränga mig för att trycka bort alla förväntningar eller önskningar jag haft. Vi har ju dessutom inte några tärnor/marskalkar så då fanns det inte heller någon självklar att ta tag i det. Är så tacksam och glad att de känner mig så väl och visst precis vad jag skulle uppskatta. 

Vad skönt att du är klar med häftena, trots jobbiga mediciner.. :( Har du mycket pill kvar att göra? Jag blev preciiiiis klar med vinkorkarna till bordsplaceringen, tog typ dubbelt så lång tid som jag trodde men är väldigt nöjd. Nu ska vi också sätta igång med festhäftet, det har jag dragit mig för haha...
  • September2014
    Förälskade skrev 2014-08-15 01:33:01 följande:

Känner mig så produktiv idag! Har gjort klart mönstret, klippt ut det i tyg och overlockat alla kanter till en utav tärnornas klänningar. Kommer sy ihop det imorgon och förhoppningsvis bli så gott som klar med den. Vet om att dragkedjan kommer ta tid, ser problem med spetstyget då det inte är roligt att arbeta med. Men jag löser det eftersom, känns skönt att bara ha kommit så här långt :)

Vem/vilka är det som gifter sig först nu i september? Hur känns det för er?

Vad duktig du är, heja heja!! 

Vi är bland de första ut, den 6e september..AHHHH 22 dagar kvar! 
    Det vi har kvar är:
    - Festhäftet med gästbeskrivningar, "ordningsregler", sånger, meny, "sagt om kärlek" typ.. Något mer här??
    - Skriva bordsplaceringskort
    - Provbaka efterrätten som jag ska laga själv, har verkligen dragit mig för detta eftersom jag har fått byta recept typ 100 ggr, då vi verkar ha universums mest allergiska släkt och vänner. :P
    - Köpa ram till vårt fingerprint tree
    - Hämta mannens skjorta hos sömmerskan & köpa manschettknappar
    - Göra färdigt spotify-listan till festen

I helgen är jag ledig och åker med storasystern hem till mamma. Där kan vi nog både provbaka, pyssla sånger och annat jox. :)
  • September2014

Vad roligt att det går framåt för alla! 
    Jag har suttit och knåpat med innehållet till festhäftet. Min blivande har fått jobbet att sätta ihop det sen. Tålamod med datorer är inte min starkaste sida!

Provbakade efterrätten i helgen och den blev godkänd av samtliga i min familj, inklusive pappa som "inte är en efterrättsperson", hur man nu kan vara det. :P
    Det blev i alla fall Mangocheesecake med kokos och lime, serveras på hallonspegel och med färska bär. Nu ska jag bara provbaka ett vego-alternativ som alla allergiker kan få. Blir en Pina Colada-pannacotta med ananas och kokosmjölk, hoppas den blir bra!

• September2014

ÅHHHH!!! Blir tokig!!!! Vilket verktyg har ni använt för bordsplacering? Jag har provat både BTs på gamla sidan men där blir borden jättesmala eller så går namnen ihop med varandra. På Bröllopsguiden så kommer inte min gästlista upp och det går inte att ladda mina sparade placeringar... 

• September2014
    # Ninisen & Snowstars - tack för stödet. Höll på att kasta datorn i golvet MEN tillsist fick jag in en bordsplacering i festhäftet. Har hållit på med det heeeeela denna veckan, tog typ 4 gånger så lång tid som jag trodde. Har ett 20-tal gästbeskrivningar kvar.

#Förälskade - Det kommer säkert när ni minst anar det! Min man blev kidnappad igår och då var det två veckor kvar! Försök att inte tänka på det så mycket, blir det så blir det, det är utom er kontroll. :p

#Safarismekmånad - Haha, känner igen mig! Var både sentimental och hade världens lyckorus dagen efter möhippan och det tog nog 3-4 dagar innan det la sig. Så nu kan jag ana vilken anstormning av känslor jag kommer känna om 13 (!!!!) dagar! :) 

Idag ska jag provbaka min alternativa dessert som var typ omöjlig att hitta recept på. Vi har en del vegetarianer med på middagen och en av mina vänner som är jätteallergisk mot typ allt. Så nu har jag ÄNTLIGEN hittat ett recept som inte bara är veganskt utan även utan soyamjölkprodukter. :P Håller tummar och tår för att det blir bra!
  • September2014
    Förälskade skrev 2014-08-26 07:33:49 följande:

Hör och häpna jag tror nästan helvetet har frusit till is och att grisar kan flyga! Som jag har skrivit innan så är relationerna på min blivande sida väldigt infekterade. Speciellt mellan hans mor och far, men för någon vecka sedan pratade jag med min blivande svärfar och han började fråga om bröllops present. Sen i nästa stund kläcker han ur sig att han ska kontakta min blivande mamma för att se om dem kan ge något ihop! Jag höll på att tappa telefonen när han berättade det! Sen var vi på kalas för min blivande mammas man och då dök mormor upp! Min svärmor och hennes mamma kan inte umgås, även där är väldigt infekterat. Men av någon anledning verkar vårt bröllop bygga ihop trasiga relationer igen!

Vad roligt Förälskade! Love will conquer all! :D 

Bara 10 dagar kvar för oss och igår kväll blev vi äntligen klara med festhäftet. Är väldigt nöjd med resultatet men fasiken vad det tog lång tid! Efter ett par omgångar blev min Pina Colada-pannacotta också lyckad och idag är det dags att provbaka nästa grej. En citronkaka med bär istället för cupcakes för allergikerna. :)
  • September2014

Bara 6 dagar kvar! Känns på något sätt mer overkligt nu än vad det gjorde för en månad sen. :P Festprogrammen är i princip klara, bara försättsbladet som mannen ska prova skriva ut på jobbet eftersom vår skrivare inte ville ta ett så tjockt papper utan att skriva ut helt snett... Igår gjorde den stora bordsplaceringstavlan som ska stå på ett staffli utanför middagslokalen och idag ska bordsplaceringskorten skrivas. :)

#Ninisen - Jag vet inte heller om jag är rätt person att uttala mig eftersom jag inte är ett direkt fan av orgel men den första tilltalade mig mest av de två. Den andra kändes "rörig" i mina öron. 

• September2014

I lördags var dagen vi längtat efter! Den var magiskt från start till slut! Är så otroligt tacksam för alla nära och kära i våra liv som var med och firade oss.

• September2014
    Anettem skrev 2014-09-06 21:45:55 följande:

Fått några bilder redan från fotografen och jag älskar dem alla! :D

Åhhh vad fina ni var!!! :D
Svar på tråden september 2014