Inlägg från: Anonym (Kramsjuk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kramsjuk)

Överlever ett förhållande & blivande äktenskap utan sex??

Jag är väldigt fysisk i min kärlek, vilket innebär att jag måste få vara nära min partner, annars mår jag inte alls bra. 
    Min blivande och jag har inte haft ett "jämnt sexliv" eller vad man ska kalla det, utan vi har antingen väldigt mycket eller väldigt lite sex. Och som sagts tidigare, har man lite sex blir man inte sugen heller. De senaste månaderna har vi haft sex oftare än tidigare, lika mycket som när vi precis blev tillsammans. Det är fantastiskt! När vi lagar mat på kvällen kan han be mig om en kram, och den närheten påminner om att få vara ännu närmare varandra.

Man överlever självklart utan sex, men i ett förhållande där ni pratar om att skaffa barn är det viktigt att kunna prata om sexlivet också. 
    När det är något "jobbigt" jag vill prata med min blivande om säger jag det till honom i förväg, och så får han bestämma när vi ska prata om det. Antingen blir det direkt eller dagen efter. Då får båda möjlighet att förbereda sig och tänka igenom vad man vill. En del saker passar inte att sitta vid köksbordet och se varandra i ögonen, ibland är det bättre att sitta bredvid varandra i soffan så man kan titta rakt fram men ändå vara nära.

Lägg inte fram det med orden "Vi måste prata" för det tror jag alla killar är livrädda för. "Det är en sak jag tänkt på" fungerar bättre.

Jag har sagt till min blivande i perioder att jag inte klarar av att ha sex, det kan bero på massor av olika saker. Då har han respekterat det, men hållit om mig när vi tittar på tv eller går och lägger oss. Huvudsaken att man har en vana att ha kroppskontakt och att varandras beröring inte är något man rycker till inför. Jag pillar i hans hår när vi sitter bredvid varandra i soffan, eller stryker mina fötter mot hans när vi äter middag. Håller hand när vi är ute tillsammans. 

Prata med din kille innan du bestämmer vad du ska göra. Det är aldrig för sent att ändra på något  

Svar på tråden Överlever ett förhållande & blivande äktenskap utan sex??