Porträttbilderna innan eller efter vigseln?
Vi funderar på att fota oss dagen efter. För jag är sjuk och orkar inte allt på en och samma dag.
Gifter mig 2015.
Vi funderar på att fota oss dagen efter. För jag är sjuk och orkar inte allt på en och samma dag.
Gifter mig 2015.
a ring on my finger skrev 2013-09-12 15:06:35 följande: 20140222 skrev 2013-09-10 19:25:12 följande: eventfilm skrev 2013-09-10 19:08:14 följande: Rekommenderar starkt att fota innan! Varför? Då blir det ju ingen överraskning för brudgum då han skall se sin brud skrida in i kyrkan längs altargången.För mig är det helt otänktbart att fotas innan med ring osv.Då man inte är gift. Det måste vara trevligare att fotas då man är vigd och har ring.Och så får ju inte brudgum se sin brud innan vigsel. Jag håller med dig Jag vill inte sätta på min ring innan det är på riktigt (förutom under provning givetvis) och jag vill att vi ska vara avslappnade när bilderna tas och det har jag svårt att tro att vi är timmarna innan vigseln Dessutom vill jag inte behöva oroa mig över att klänningen ska bli smutsig under fotograferingen om det är innan ceremonin.Hår och smink litar jag stenhårt på att det sitter precis lika bra precis efter vigseln som innan....annars har jag betalt för ett ritkigt taskigt jobb.Sen beror ju allt på vad som blir praktiskt bäst. Vi kommer ha vigsel och fest på olika ställen som gästerna behöver ta sig mellan. Och när de kommer fram till festlokalen finns där drinkar och enkelt till tugg samt musik i någon form, ev trubadur.Jag tycker det är skönt att gästerna får mingla lite och snacka runt innan det är dags att sitta vid bords ett gäng timmar.Dessutom kommer vi ha fotografering av alla gäster hade vi tänk så de lär nog ha att göra den stunden vi fotograferas. Tack! :). Bra att någon håller med mig :P. Samtidigt så förstår jag de andras åsikter med :).