• Terese84

Mini möhippa, tips?

Ska överraska en vän som snart gifter sig men det kommer inte att bli någon stor möhippa så jag behöver lite tips på vad man kan göra. Kommer att komma hem till henne vid 17 tiden. Har fixat så att mannen och barnen håller sig borta ett tag, men dom kommer senare på kvällen så vi kan bara vara där i några timmar, sen får vi gå ut nånstans. Vi kommer att vara 6 pers med bruden och det får inte kosta för mycket. Inget skämmigt utan mer en kul tjejkväll. Men lite extra grejer får det ju bli. :) Så vad kan man hitta på en lördagskväll som inte kostar allt för mycket?

• Svar på tråden Mini möhippa, tips?
  • daniiel

Keep it simple - laga en god middag tillsammans, alternativt ta med er mat från någon restaurang, och sedan gå ut på krogen eller liknande?

Det beror ju också lite på vad den blivande bruden kan tänkas tycka är roligt och vad hon skulle uppskatta. Hon kanske älskar film? Varför inte gå på bio då. Eller kanske och bowla eller göra något annat, om hon inte är en sådan som tycker att en utekväll på krogen är kul (jag är själv sådan som inte uppskattar en kväll på krogen hehe).

Ni kanske känner någon som är duktig på smink och liknande som kan komma och sminka den blivande bruden inför kvällen? Fixa håret på henne osv. Skämma bort henne lite på det sättet.

• Chicita

Gör lite manikyr och pedikyr hemma hos henne, kanske någon ansiktsmask också (kan eventuellt boka in en visning med Marja Entrich, Mary Kay, Rosenmetoden eller liknande så blir ni alla skrubbade och fina också samtidigt som ni får veta vilken typ av produkter som faktiskt är bäst för just er hy (många använder fel produkter och nu menar jag inte märkesvis utan fet hy, torr hy osv).

Laga lite god mat, prata lite minnen. Kanske lek någon lek (presentleken? Där bruden får dra ett paket ur en påse/säck där alla på hippan lagt ner en sak som ska påminna om ett speciellt minne och så ska bruden gissa från vem presenten kommer och berätta minnet)

Hitta på en grej, bowling som daniiel föreslog exempelvis. Det är riktigt kul om man delar in sig i två lag och spelar mot varandra Glad eller kanske gå på någon danskurs (afrikans dans eller linedance eller liknande) eller boka in något roligt träningspass bara för er grupp.

Om hon gillar att gå på krogen så går ni på något lämpligt ställe sen... 

• Alyllyra

På senaste hippan jag var på hade några av tjejerna fixat en kul grej. De hade ställt ett antal frågor till hennes blivande man och filmat honom när han svarade. Sen ställde de samma frågor till bruden och därefter spelade de upp hans svar. Frågorna varierade i "pinsamhet", allt från första gången de hade sex till hur många barn de skulle ha till vilket som var hennes pinsammaste minne osv. Det var jättekul (och spooky eftersom deras svar var kusligt lika...)
    Det kräver ju lite förberedelse förstås. 

• Hvidbrud

En liten "lek" ni kan göra är att köpa en liten present var till bruden som symboliserar er vänskap eller tillhördfårhållande. Bruden ska öppna och gissa och historien berättas. Ett bra sätt att kära känna alla lite bättre.

Ni kanske kan gå till en dansstudio och lära er nån rolig dans, eller hitta en kvällsmålen simhall där ni kan hänga i relaxen?

• andbjo

Nu vet jag ju inte vad du menar med dyrt, men både keramikmålning och att spela in en egen CD brukar vara väldigt kul och uppskattat av alla. Behöver inte bli så dyrt heller. Du kan kika här också för fler tips på aktiviteter: http://www.eventguiden.se/mohippa

• andbjo

Oj, såg nu att detta var en gammal tråd. Nåja, någon annan kanske får nytta av mitt svar.

• Förälskade

Homeparty med sexleksaker är alltid kul och en bra isbrytare om inte alla känner varann. Finns roliga lekar oxå där man ska göra en brudklänning på tid utav toalettpapper. Domaren var såklart bruden och det var två i varje lag. Körde den på min systers möhippa gjorde även en variant på underkläder för bröllopsnatten. Gav många goa skratt!

• josse01

Hej

Jag anordnade en SPRAY TAN Homeparty till min vännina.Bara sol studio åker ut och spray tanar. Vi började med frukostchampange och efter det kom dom och spreja oss bruna inför kvällen. Jag inte så hundra på detta eftersom, jag har hört att man måste låta det verka i 12 tim minst innan man får duscha av detta. Med så tog det med en annan vätska sa dom som var snabbverkande express... någonting..... och att det bara tog up till 4 tim att verka.
    Det var heller inte så dyrt. Min vän får som värdinna en gratis behandling t.o.m Cool
    Vi andra som ska delta får betala för sin behandling. Vilket innebär, att kravet var att minst 4 får utföra en helkropp eller halvkropp behandling. jag betalade en halvkropp för 200 spänn- blev så j'***la snygg! Drömmer  en annan kompis gjorde helkropp med shimmer,,, hon blev oxå supernöjd!
    Vi alla kände att detta var absolut värt och en kul grej istället för att brottas på en 5 kamp. Vi tyckte att vi var lite för fina för sånt! Dom erbjöd även Gel-lack på plats så det la vi till för min vännina som skulle gifta sig.

• Träumerei

Jag hyrde travhäst för min väninna. Vi fick köra allihop. Både bruden och flera av oss som var med är hästtjejer, så det var uppskattat. Ingen av oss hade kört förut, det var riktigt skoj!

• cettinas

Vi var och målade en servis till blivande brudparet på The creativity house(.se) i Stockholm har de sånt.... och i Göteborg. Vet inte var du finns men det finns olika kreativa aktiviteter som är lite mer lugna och inte speciellt vanliga. Man målar och så bränner de godset åt er. Blir jättefina grejer som man kan ge bort till brudparet sedan eller behålla själv.....Går fint att kombinera i de flesta teman som man kan tänkas ha på själva möhippan.

Svar på tråden Mini möhippa, tips?