Inlägg från: Alyllyra |Visa alla inlägg
  • Alyllyra

Let me Google that for you

Fast... Vad är problemet? Som ni redan sagt så är det ju bara att låta bli att hjälpa till om man inte orkar googla...

Jag undrar också ibland, fast samtidigt så tänker jag på att det tog mig fram till förra året innan jag tex hittade bildsökningsfunktionen. Brukar inte behöva använda den i mitt vanliga liv särskilt ofta, utan det var när jag började planera och ville leta upp en specifik klänning/dekoration/blomma eller vad det nu var.
    Den här guiden som du har skrivit, Chicita, är jättebra för att lära sig hur man gör, men jag tror att det länge kommer fortsätta komma nya medlemmar som ställer frågor som man blir paff över.

• Alyllyra

Så kan det ju vara... Eller så kan man helt enkelt inte. Jag vet inte hur många gånger jag har förklarat för min mamma hur man loggar in på en viss sida, och trots det får hon lov att ringa mig varje gång. Alla är inte så bra på det här med teknik har man ju upptckt genom åren

• Alyllyra

Men eftersom BT:s sökfunktion suuuuuger så kommer folk som inte kan googla få svårt att öht hitta den här tråden :-P
    Nejdå, jag tycker absolut att det är jättebra att man lär sig nya saker och inte behöver fråga andra hela tiden. Men jag tror tyvärr inte att frågorna kommer sluta för det

• Alyllyra
    Chicita skrev 2013-08-18 23:28:08 följande:
    Jag tror inte att frågorna kommer att sluta heller. Om du tror att jag menade det så har du missförstått tråden Tungan ute
    Nej, det trodde jag inte heller

Alltså, egentligen håller jag med er till 100%. Men så tänker jag på den halvan av min familj som är fullständigt oteknisk och teknikrädd. Och då förstår jag vilken typ av människor det är som frågar...

Men när man tänker att man ska svara på något som någon undrar och en snabb Google-sökning på det mest uppenbara sökordet genererar 1000-tals bra träffar, ja, då har jag svårt att hålla tillbaka min irritation.
  • Alyllyra
    Chicita skrev 2013-08-19 15:24:24 följande:
    Jag har faktiskt använt mig av länken i trådstarten i några fall som "svar" när det varit så där uppenbart enkelt att googla (eller tja inte just den, jag har gjort en som passar till just den sökningen Flört )
    Ja, jag har kört www.justfuckinggoogleit.com några gånger... Fast det är ju så in i h*lvete drygt beteende egentligen. Men ibland kan man inte hjälpa sig själv Tyst
Svar på tråden Let me Google that for you