Måste tappa vikt, kommer inte i brudklänningen
Hmmm... förstår jag dig rätt: Du har en korsettsnörning och du har ett tyg som täcker ryggen bakom denna, men när du knyter så räcker det tyget inte till för att täcka ryggen? I övrigt kommer du i kläningen, eller?
Jag är väldigt förtjust i korsetter och precis det har hänt med några korsetter jag köpte när jag var lite yngre och slankare. Så om det är som jag skriver ovan finns det en enkel lösning: ha något annat tyg under istället för det som sitter fast i klänningen. Tex kan du ta bort det tyget och ersätta det med ett annat, även om du inte får tag på exakt samma material/färg kan det bli riktigt snyggt att det avviker om det gör det på rätt sätt. Alternativt kan du köpa en snygg topp och ha under klänningen, tex i spets eller halvt genomskinligt, och sen bara vika täcktyget åt sidan så det inte syns. Eller för den delen ha ryggen bara under snörningen, men akta dig då för kasslereffekten.
Du kan ju alltid ha det som en backup ifall du hellre vill gå ner i vikt. Då vet du ju att du kan ha kläningen ändå, även om viktnedgången inte skulle fungera så bra.
I den förra tråden på det här ämnet pratade folk mycket om formande underkläder. Det kanske kan vara nått annars.