• daniiel

    Vad kostade er lokal?

    Vi bokade en festvåning (konferenslokal) på ett hotell. Det kostade 5000kr för en kväll. Då ingick dukning, blommor, personal, städning och ljudsystem och såna saker. Sedan kostade maten 350kr/kuvert, utan dryck. Vi betalade drycken utöver det alltså, samt kaffe, fördrink, tårta (tog med från ett bageri), snacks osv. Efter middagen fick gästerna köpa alkoholhaltiga drycker själva i hotellets bar.


  • daniiel
    kärleken skrev 2013-08-22 08:35:56 följande:

    Va roligt att fått så mycket svar!


    Vi funderar på att vara i mina föräldrars (och mitt barndomshems) ladugårdsloge. den är jättefin men ligger på en gård, så det är ju inte så romantiskt runt om kan jag tycka.. förutom skogen och åkrar.. lite sönderkörd gårdplan och sånt, min pappa är skogsbrukare.. Men vore roligt!


    Det vore ju gratis, och sen catring och hyra allt annat på det... Frågan är om det är värt att betala och vara någon annanstans för att slippa krånga?


    Det vi nu funderar på är hur catringen ska fungera? det finns liksom ingen sidorum eller kök för dem att hålla till i, kommer det störa festen? Eller är de duktiga på att bara smita in med maten? Vi tänker att vi ska ha varm buffe. Det finns även bara en ingång/utgång. Där behöver gästerna kunna komma och gå, fult med en catringbil?


    Åh! Vet inte hur det kommer bli, men det vore roligt att kunna vara där ändå...


    Jag tänker ju rent spontant att det kan bli lite svårt att ha varm buffé om ni inte har någonstans att varmhålla och värma maten, eller? Och hur blir det med toaletter? Nu vet jag inte hur många ni kommer vara på er bröllopsfest, men åtminstone en toalett (gärna fler) tycker jag är ett måste ;)

    Nu kanske det går att vara i dina föräldrar hus? Om det inte ligger alltför långt bort. Jag tänker med maten (och bära ut den från huset till logen) och låna toalett osv. Då måste ju dock dina föräldrar vara med på att släppa in alla människor i sitt hus och alla vill ju inte det.

    Och jag vet inte hur logen används nu, men det känns som att det kan bli rätt mkt jobb med att städa ur den först? Men jag förstår att det skulle vara mysigt att vara på hemmaplan så att säga :)

    Men, varför kikar ni inte på några andra lokaler också som kan passa?, och sedan sammanställer ni alla plus och minus med varje lokal (logen inräknat) och väljer lokal utifrån det.
Svar på tråden Vad kostade er lokal?