Inlägg från: Plättis |Visa alla inlägg
  • Plättis

Vilken är ER låt?

amerika skrev 2013-08-21 21:07:49 följande:
    Ursäkta en dum fråga, men hur blir en låt "vår" låt?

Jag skulle önska att jag & min blivande hade en, det är ju så romantiskt, men vi lyssnar på all möjlig musik så det går inte att välja bara en.
    Hur har ni kommit fram till att just den låten är ER låt? 
    Vår sång blev "vår" i och med att min sambo alltid tittade mig djupt i ögonen och sjöng för mig vid samma strof varje gång. This FireI med Killswitch Engage. Strofen är "Even through the darkest days, this fire burns, always", och det har varit vårt ledmotiv genom tunga perioder, bland annat när vi bodde i olika städer i drygt ett halvår. 

Jag vet inte om vi kommer att inkorporera den i bröllopet, större delar av gästerna är inte så förtjusta i metal, men den kommer följa oss genom hela förhållandet ändå. Den här elden som brinner inombords, det är den vi kämpar tillsammans för att behålla Hjärta 
  • Plättis
    Lokesmamma skrev 2013-08-23 10:00:10 följande:
    Men nu över till något annat. Jag har tänkt oerhört mycket på den här låten till våran vigsel. Jag har hittat på spotify en synfoniorkester som gör den här låten otroligt vacker. Min dröm hade varit att han står vid vigselplatsen och jag kommer gåendes till den här låten, det ska naturligtvis vara en överraskning vilken låt som spelas. Tror ni det hade funkat? Eller kan han vara så nervös så han inte fattar vilken låt som spelas? Det ska vara en borgerlig utomhusvigsel. 
    Det kan säkert funka, men jag tror att scenariot där han är så nervös att han inte fattar är mest troligt. Åtminstone hade jag reagerat så, och min sambo helt definitivt Skrattande Men det går ju berätta det för honom senare. "Han var så nervös att han inte hörde musiken" är ju något man kan prata om flera bröllopsdagar framöver!
Svar på tråden Vilken är ER låt?