Inlägg från: Sheltiegirl |Visa alla inlägg
  • Sheltiegirl

Hur stor press kan man lägga på sin tärna?

Min syster och bästa vän som jag känt sen jag var 5 år ska vara mina tärnor, jag känner såkalrt båda extremt väl och vet hur dom är som personer, det förenklar jättemycket! vi har inte pratat om vad deras uppdrag kommer att vara än men jag vet att dom gärna vill göra mycket och vara med mig hela förmiddagen på bröllopsdagen och hjälpa mig med klänning, blommor m.m. Dom är sådana som personer Sen vet jag att dom redan har typ 1000 planer inför min möhippa så jag får bara låta dem hållas, dom utnämde sig själva till ansvariga för det.

Så när det börjar närma sig den stora dagen vet jag att jag kan räkna med dem och vi kommer ha jättekul ihop. Är du osäker på hur mycket din tärna är intresserad av att ställa upp för dig så prata med henne bara och tänk efter vad för person hon är. är hon lik mina tärnor, som mer än gärna hjälper till och engagerar sig? eller är hon mer tillbakadragen eller kanske inte har möjlighet att ställa upp för mycket pga barn/jobb/flytt etc?

Sen tycker jag det var väldigt tråkigt att höra att du inte fick tillräcklig uppskattning för ditt engagemang när du ställde upp så mycket för din vän på hennes bröllop. Jag kommer verkligen försöka att inte köra över mina tärnor utan bjuda med dem på alla roliga delar av planerna som att prova ut klänning m.m. inte för att tvinga dem att hjälpa mig, utan för att låta dem vara med för att det är kul

Blev lite virrigt kanske men menar att det handlar mycket om vilken inställning din tärna har till sin roll, fråga henne om hur hon ser på sin roll och hur mycket hon vill delta/ta ansvar för

Svar på tråden Hur stor press kan man lägga på sin tärna?