Tips på snittar och liknande
Vi har tänkt att ha snittar och liknande till välkomstdrinken men jag har inga idéer på vad man kan ha. Så överös mig gärna! Detta är ett vinterbröllop.
Vi har tänkt att ha snittar och liknande till välkomstdrinken men jag har inga idéer på vad man kan ha. Så överös mig gärna! Detta är ett vinterbröllop.
Några som jag tycker om, och som jag tycker känns lite "vintriga". Det finns ju en hel uppsjö av snittar och liknande och man kan ju blanda lite själv också, plocka sådan man tycker om, plocka bort sådant man inte tycker om osv.
www.ica.se/recept/vasterbottenskex-med-dijon-559221/
www.ica.se/recept/pumpernickel-med-plommonmarmelad-652099/
www.alltommat.se/recept/Smordegsinbakade-oliver-9084
www.recept.nu/monika_ahlberg/tilltugg_och_tapas/agg_och_mejeri/filoknyten_med_chevrefyllning/
www.recept.nu/monika_ahlberg/tilltugg_och_tapas/frukt_och_bar/dadlar_med_bacon_och_mandel/
www.recept.nu/hakan_larsson/smaratter_och_tillbehor/vilt/norrlandstapas_med_rokt_renkott_och_coleslaw/
catchmyrecipe.blogspot.se/2012/03/smallkaramell-med-svampfyllning.html
www.arla.se/recept/snittar-med-rokt-lamm/
www.arla.se/recept/sesamsnittar/
www.arla.se/recept/skinksnittar-med-svamp/
kryddburken.se/2010/12/29/lackra-snittar-till-nyarsmenyn/
kryddburken.se/2010/06/04/tarteletter-fyllda-med-het-chili-champinjonrora/
receptfavoriter.se/recept/rensteksrullar-med-faerskost.html
Vi hade tre sorters snittar. Vi gjorde dem själva så mitt krav var att de skulle vara enkla att göra många av, gå att göra dagen innan och såklart goda. Våra val blev:
Laxrulle med gräslökskräm
Tunnbrödsrulle med svamp-och ädelostfyllning
Smördegsrullar med fetaost och soltorkade tomater.
Snittarna var mycket populära. Faktiskt så populära att jag och några fler inte hann smaka av dem trotts att jag hade gjort så att det fanns 3 snittar av varje sort till varje person vid brudskålen.
Gå in på närmsta bibliotek och långa Systrarna Eisenmans mingelmat. Eller köp.
Den är FANTSTISKT bra, hur många recept på snittar som helst.
angiehults.blogspot.com
Jonsar02, dina snittar låter jättegoda! Har du lust att bjuda på några recept?