• kärleken

Kommer vi ångra?! Hjälp!

Hej!

Jag och min sambo är ganska enkla människor. Vi jobbar och trivs tillsammans med är inte varken så utseendefixerade eller flashiga utåt sätt. Vi gillar att träffa vänner, träna och bjuda till fest. Och vi älskar varandra! :) Vi bor en del på hotell och om vi har lust att åka bort eller på spa så gör vi det.

Nu ska vi gifta oss och står mellan två val: Ha vårt bröllop på mina föräldrars loge på gården jag växte upp, ha vigsel ute och inreda logen efter vårt huvud med björkar, vita dukar, riktigt god buffe och ha sommarfest... (kvalite men enkel) Gästerna blir hänvisade till vandrarhem eller hotell som de betalar själva, eller tält om de önskar....

ELLER

Att boka en vacker herrgård, få trerätters serverat, fina omgivningar och lokaler (vigsel fortfarande ute eller i dessa lokaler), bjuda alla gäster på boende. Ja lite mer sagobröllop och bli uppassad hela tiden.

Jag har så svårt att veta vad jag vill! Jag har aldrig riktigt drömt om bröllop, och har inte någon bild om hur det "skulle vara". Därför är dessa tankar nya för mig.. Ekonomiskt klarar vi båda, det är inte det som ska styra.

Min fråga är alltså: Kommer vi ångra? Kommer vi ångra att vi inte gjorde det personligare, att vi la ner för mycket pengar på det och ändå inte hann njuta av allt herrgården/slottet hade att erbjuda?

ELLER

kommer vi ångra att vi INTE tog herrgården och bjöd våra vänner på boende, restaurangservering och sterotypa varianten av ¨lyx¨???

Vi känner oss mer hemma i log-sommarfesten, som att bjuda HEM folk till sitt bröllop. Men kommer vi ångra att vi inte tog tillfället i akt och bjöd BORT folk på fest och tillställning som är ''annorlunda''?

Detta blev långt, men jag hoppas nån kan hjälpa oss att få reda på tankarna!

• Svar på tråden Kommer vi ångra?! Hjälp!
  • kärleken

TACK! för alla kloka råd och tankar. Vi ska göra en för- och nackdelarlista, kanske slå en tärning och sova på saken! Ja det är en stor grej att bestämma, och vi vill ju bara ha det så bra man absolut kan ha det!

Det va faktiskt en bra tanke det där med resan. Vi har inte tänkt så mycket på resan för vi reser en del ändå.. Och trots att vi inte planerar barn så kanske det blir så inom 3-4 år... Kanske detta ÄR sista stora resan vi kan göra tillsammans (förutom weekends och enklare solsemester/enveckors...) på länge... hmmmmmm :)

• kärleken

Csve: Va kul att höra att det känns som mer "ni"! Var det viljan som gjorde att ni bytte, att ni hellre ville ha det när ni fixade själva, eller va det något annat som förändrats?

• kärleken

Ja det som några av er beskriver så är det att verkligen lägga pengar på fina saker och riktigt bra mat i logen. Vi planerar nog lite mer med logen just nu.. Men det är kanske för att det är det enda vi känner till.. Har aldrig varit och charmats på en herrgård direkt... hmmröda matta, kristallkrona i form av ljusslingor, gamla möbler som "mingelställe", björkar, vackert,, elegant, enkelt och kvalité! jo.. vi är sugna!    

Svar på tråden Kommer vi ångra?! Hjälp!