• hjohanna

Kommer vi ångra?! Hjälp!

Hej, 
    Vi ska gifta oss nästa sommar och hade samma dilemma. Så här tänkte vi!

Vi hade tre allternativ ett stort lyxigt hotell med vacker utsikt över havet kanske lite opersonligt, ett ställe på en vingård ute på landet och sen en enklare lokal som egentligen tillhör ett B&B men med havet direkt framför och mysig enkel miljö. Vi velade runt en hel del, vi gjorde tillslut en lista där vi helt enkelt listade upp för- och nackdelar med dom olika alternativen. Vi sov på saken och jag vaknade och viste direkt att första alternativet inte kändes som ”oss”.

Vi funderade igen på hur vi ville att VÅRT bröllop skulle vara, inte hur andra som vi varit på var eller hur snacket går kring ett alla dessa enormt påkostade bröllop. Till slut bestämde vi oss för nr 3, den enklaste lokalen med havsutsikt bara 100 meter från där jag vuxit upp på somrarna. Många av våra gäster kommer dagen innan och kommer bo på B&B hela helgen.  
    För oss var det heller inte ekonomin som styrde, men varken jag eller min m2b har drömt om ett lyxigt prinsses bröllop, utan vi ville ha en personlig och mysig atmosfär där man känner sig avslappnad och kan har kul.

Vi kommer fokusera på små detaljer som gör att gästerna förstår att vi tänkt till och sen planerar vi en rolig överraskning vi gör till gästerna. Maten kommer från en catering som jobbar mkt med närodlad och vi har servering/bar personal hela kvällen. Vi kände båda att vi istället vill åka på en lite lyxigare bröllopsresa, eftersom vi älskar att resa. Förhoppningsvis blir det dessutom sista resan bara vi två utan barn!        

Känn efter vilket som ni tycker känns bäst, tänk inte på vad andra tänker eller eventuellt förvänntar sig! Det är ER stora dag!
Svar på tråden Kommer vi ångra?! Hjälp!