• Kittwn

Butik i Göteborg

Jag undrar om någon har koll på butiker för brudklänningar i Göteborg? Vilka är bäst, störst utbud, hjälpsam personal osv. Behöver man boka tid?

Jag är ute efter en som inte är för enkel, gärna med någonform av axelband och inte någon snörning i ryggen.

• Svar på tråden Butik i Göteborg
  • Esme2013

Åk till Ljungby. Vet att några av mina kompisar i Göteborg har gjort så efter jag tipsade de om butiken Dreamwear. SUPER service och fina klänningar(www.dwljungby.se)

• Eliin

Hui Couture i Nääs fabriker där var det väldigt hjälpsamt. Man måste boka en tid för en privat visning (men man får självfallet ta med sig vänner).

På Tonys Högtidskläder tyckte jag att de hjälpte mig bra med, där behövde man inte boka tid.
    Det samma gäller på Ramona Design som sägs ha nordens största utbud.
    Även Wedding Square var hjälpsamma utan tidsbeställning.

Johans Högtidskläder passade inte mig och personalen hejade bara inget mer.
    Remanns Högtidskläder frågade om jag ville ha hjälp men sedan när jag sa att jag börjar med att kolla själv så kändes det som att de glömde bort mig, sa inte ens hejdå när jag gick fast jag försökte få kontakt.
    Måste bara säga att det inte måste vara dåligt bara för att jag inte fick någon bra upplevelse. Detta är bara mina erfarenheter!
    Sedan är ju smaken väldigt olika med så där väljer jag att inte nämna något, alla har så olika uppfattningar vad gäller klänningarna Flört

• Kittwn

Nu har jag köpt(beställt) min klänning!

Var först hos Remanns och provade ett par. Fick inget bra intryck direkt. Ganska ointresserad personal. Kände inte att jag fick någon hjälp att hitta rätt och när jag ville testa en speciell modell så sa dom att dom hade den i fönstret så om jag ville testa den fick jag ringa en dag innan och komma in på en vardag (då de dessutom bara är öppet till 18).  Även om dom verkligen inte var direkt otrevliga så var de liksom ingen härlig stämning.

Så gick vi till Tonys högtidskläder. Där var de super trevliga mäns om jobbade. Var väldigt intresserade och tog sig tid att gå igenom kataloger med mig för att se vad jag gillade och visa vad dom hade hemma. var dessutom bra på att se vad som passade min kropp bäst osv.

Slutade med att jag beställde en helt underbar pronovias klänning och slöja! Bara kliar i hela kroppen av längtan tills min klänning kommer! 

• elva

Jag har varit i varenda butik i Göteborg under hösten/vintern. Tonys högtidskläder är de som gav absolut bäst intryck och det var dit jag gick tillbaka en andra gång. Jag hittade och köpte min drömklänning där från Pronovias för ett par veckor sedan (de har fått in massor från 2014 kollektionen) och kan inte känna mig nöjdare. De har helt klart största och bästa utbudet. Det svåra är väl att de som vissa andra butiker inte bara har ett guldkorn här eller där, hela butiken är fylld av fantastiska klänningar. Jag önskar att jag hade skippat turer till alla andra butiker och gått direkt dit utan att tvivla. :):)

• Katathani

Vad roligt att ni hittat era drömklänningar! Hur fungerar det när klänningen sedan kommer. Om det skulle behövas, syr de om den så att den passar perfekt på dig liksom, eller är det något som man får göra på egen hand hos en separat sömmerska? Ska själv ge mig ut i klännings-djungeln snart men har lite mer än ett år kvar till vigseln så vågar inte kolla allt för mycket ifall jag skulle ändra mig längre fram. Pronovias har dock alltid varit en stor favorit så ett besök till Tonys kommer det nog att bli. 

• Malin4900

Jag köpte min klänning på Ramona design. Jag har fått jätte bra hjälp och tjejerna som jobbar där har verkligen varit gulliga!

24 Maj 2014
  • Kalejdoskop
    Eliin skrev 2013-09-13 15:37:40 följande:
    Hui Couture i Nääs fabriker där var det väldigt hjälpsamt. Man måste boka en tid för en privat visning (men man får självfallet ta med sig vänner).

På Tonys Högtidskläder tyckte jag att de hjälpte mig bra med, där behövde man inte boka tid.
    Det samma gäller på Ramona Design som sägs ha nordens största utbud.
    Även Wedding Square var hjälpsamma utan tidsbeställning.

Johans Högtidskläder passade inte mig och personalen hejade bara inget mer.
    Remanns Högtidskläder frågade om jag ville ha hjälp men sedan när jag sa att jag börjar med att kolla själv så kändes det som att de glömde bort mig, sa inte ens hejdå när jag gick fast jag försökte få kontakt.
    Måste bara säga att det inte måste vara dåligt bara för att jag inte fick någon bra upplevelse. Detta är bara mina erfarenheter!
    Sedan är ju smaken väldigt olika med så där väljer jag att inte nämna något, alla har så olika uppfattningar vad gäller klänningarna Flört
    Intressant! Jag var först på Tonys högtidskläder, där jag absolut fick bra service, men kände mig lite obekväm. Trångt utrymme och lite konstiga klänningar. Tunga och inga av de modeller man vanligtvis ser. Sedan gick jag till Remanns, och fick direkt superbra service! Kvinnan som hjälpte mig frågade först vad jag tänkte mig för prisklass på klänningen, sedan hittade vi tre klänningar, och den första jag provade, som också var den första mina ögon föll på när vi kom in, satt som ett smäck! Jag fick prova tiara och slöja till och sen var saken klar :) 

Lustigt hur man kan ha så olika upplevelser av en butik!
Svar på tråden Butik i Göteborg