• Kittwn

Butik i Göteborg

Jag undrar om någon har koll på butiker för brudklänningar i Göteborg? Vilka är bäst, störst utbud, hjälpsam personal osv. Behöver man boka tid?

Jag är ute efter en som inte är för enkel, gärna med någonform av axelband och inte någon snörning i ryggen.

• Svar på tråden Butik i Göteborg
  • Kittwn

Nu har jag köpt(beställt) min klänning!

Var först hos Remanns och provade ett par. Fick inget bra intryck direkt. Ganska ointresserad personal. Kände inte att jag fick någon hjälp att hitta rätt och när jag ville testa en speciell modell så sa dom att dom hade den i fönstret så om jag ville testa den fick jag ringa en dag innan och komma in på en vardag (då de dessutom bara är öppet till 18).  Även om dom verkligen inte var direkt otrevliga så var de liksom ingen härlig stämning.

Så gick vi till Tonys högtidskläder. Där var de super trevliga mäns om jobbade. Var väldigt intresserade och tog sig tid att gå igenom kataloger med mig för att se vad jag gillade och visa vad dom hade hemma. var dessutom bra på att se vad som passade min kropp bäst osv.

Slutade med att jag beställde en helt underbar pronovias klänning och slöja! Bara kliar i hela kroppen av längtan tills min klänning kommer! 

Svar på tråden Butik i Göteborg