Inlägg från: Julibrud2014 |Visa alla inlägg
  • Julibrud2014

Planerar bröllop sommaren 2014

Hej!
    Vi gifter oss 12 juli 2014. Så även här har planeringen börjat. Kyrka är bokad och festlokal är preliminärbokat. Kyrkan är vi säkra på men festlokalen är jag ännu tevksam till men vi har kommit överens om att vi har lite betänketid på oss innan vi måste bestämma oss säkert.

Gästlistan börjar också bli klar och står just nu på 65 personer. Egentligen har vi satt gräns på 60 pers men vi får se hur det går med den saken.

Budgeten har vi satt på 60 000kr och hoppas att det håller.
    Så här har vi tänkt:
    5000kr för klänning (slöja använder jag en som går i släkten)
    10 000kr för ringen
    3000kr för håruppsättning och smink
    500kr för skor
    m2bs kostym räknas inte in i budgeten
    2900kr för fotograf
    Vi kommer troligtvis att ha solist i kyrkan men hon är en bekant och kompas av en släkting.
    1400kr för inbjudnings-, tackkort och porto (gör själv inbjudningar och tackkort ingår i fotograferingen)
    1900kr för den lokal vi preliminärbokat och då ingår proslin men dukar och glas måste vi fixa själv.
    1600kr för dekoration, porslin och dukar
    Blommor kommer vi att kunna få från min mammas trädgård och förhoppningsvis binder hon även brudbukett, tärnbukett och corsage. Så den kostnaden kommer att vara låg om någon alls. Även blommor till kyrka och bordsdekorationer kommer hon att fixa. (Blommor är hennes liv)
    15000kr för maten 3 rätters middag med bordsservering. Maten köper vi själv men har kock och serveringspesonal. (jag tror att jag räknat den här posten för högt)
    3000kr för bröllopstårta
    7500kr för personal. (kock, serveringspersonal)
    5000kr för dryck (då har vi starksprit, avec och champange färdigt som inte ingår i budgeten)
    Vi har inte planerat in någon bröllopsresa, vet ännu inte hur vi ska göra med den saken. Eventuellt kommer vi att skjuta på den.

Svar på tråden Planerar bröllop sommaren 2014