Hur lång smekmånad?
Man brukar ofta säga att smekmånaden är en månad. Men jag är lite osäker på om det verkligen stämmer. Så min fråga hur lång var er smekmånad/bröllopsresa?
Man brukar ofta säga att smekmånaden är en månad. Men jag är lite osäker på om det verkligen stämmer. Så min fråga hur lång var er smekmånad/bröllopsresa?
Låter hur kul som helst. Förstår att du längtar. Ja, jobbet säger väl sällan "nej" till bröllopsresa. Lycklig resa!
Vi kommer nog åka bort i 1-2 veckor nästa höst. Vi gifter oss i Maj, men vill passa på att resa när vädret är lite tristare. Vi har annars pratat om att bara ta en weekend i London.
Vi gifte oss i augusti och tog en långweekend i Paris (sönd-tors) direkt efter bröllopet. Vi planerar att åka bort 1-2 veckor senare när ekonomin är lite bättre
Vi for tre nätter på hotell sen campa vi resten av veckan som vi var barnlediga :)
vi körde tre veckor i afrika
Hej!
Vi kommer att åka 2 veckor direkt i anslutning till bröllopet. Vi gifter oss en lördag och kommer att åka på måndagen. 1 vecka i Italien och sedan tänkte vi faktiskt bara vara hemma en hel vecka efter det och bara njuta tillsammans. Så sällan man kan vara hemma samtidigt :) Vi tänkte luncha ute, fika, köra lite film och take-away på kvällarna....
Vi åker en vecka direkt efter bröllopet (har vi planerat), bara för att få komma bort lite och koppla av tillsammans. Det blir någon billig charter skulle jag tro...
Men själva bröllopsresan hoppas vi går till Botswana med lite safari och sånt. Men ekonomin får bestämma när det blir av. Och då blir det två veckor. Vi kände att vi inte bara ville slappa på en strand på vår bröllopsresa, vi ville köra på ordentligt.
Så då blir det väl sammanlagt tre veckor, men vi ser den första egentligen som bara semester och en chans att samla sig lite efter allt ståhej, och ja, det vanliga, få vara tillsammans bara (= börja producera barn... haha .)
Just nu lutar det åt att vi kör Thailand 10dagar nästa sommar direkt efter bröllopet. Jag vill gärna ha strand, lugn och goda drinkar medan sambon gärna hade tagit New York eller annan storstad. Så nu delar vi nog upp det så att det bli 5-6dagar strand på en liten ö och sedan 4-5dagar storstadsliv i Bangkok.
Vi kommer åka först 5 dagar utan barnen till New York direkt efter bröllopet. Sedan 2 veckor med barnen till någon All Inclusive anläggning i medelhavet och sedan när barnen är lite större kommer vi åka på en kryssning i karibien utan barnen är tanken.