sockersmulan skrev 2014-06-22 18:31:48 följande:
Vi hade 64 gäster och bakade 5 tårtor (envånings)! De var ganska mäktiga så det blev ca 2,5 över. ;)
sockersmulan skrev 2014-06-22 18:32:51 följande:
Åh, låter så fint med vit marsipan och vinrött! Vi hade också vinrött och silver som färgtema! :)
Hellre att det lämnar över än att någon blir utan :D jag tycker att det är jättesvårt att beräkna, då jag bakade tårtorna till min pappas bröllop och de hade ungefär 140-150 gäster så bakade jag 9 tårtor och det lämnade över en så ganska bra räknat där tycker jag ;)
Kalejdoskop skrev 2014-06-23 06:05:59 följande:
Wow, vilken tårta! :D den kommer bli en hit, utan tvekan :) när bakar du den? Jag kommer nog stå i köket hela fredagen :P
Jag hoppas det, åtminstone fick den godkänt av provsmakarna ;) Själv är jag väldigt skeptisk mot mina egna tårtor och hittar alltid något fel i dem och analyserar och håller på...
Jag kommer att börja baka chokladbottnen och de ljusa tårtbottnarna på onsdag tror jag, fyller dem på torsdag och spacklar med smörkräm och täcker in med marsipan samt dekorerar på fredag. Om det inte blir för mycket till fredagen då, kanske skjuter fram allt en dag eftersom vi ska leverera dem till festplatsen på fredag kväll. Den stod sig väldigt bra, hade tårtan klar på onsdag då jag provbakade och ännu på lördag smakade den utmärkt :D