• daniiel

Vilka skickar man "Save the date" till?

Vanligtvis skickar man till alla gäster som man vet att man kommer bjuda, som kommer få en inbjudan när det är dags att skicka ut dom :) Oftast är det ju för att man har många långväga gäster som bor tex utomlands, eller för att man ska ha bröllopet utomlands eller på en speciell dag som tex nyår eller midsommar. Ja, eller mitt i semestertider.

• daniiel

Skickar ni ut "spara datumet" redan nu och sedan inbjudningarna i april, så tror jag inte det kommer vara några större problem :) Dom som vill komma, kan förmodligen lösa det då :) Dom som inte kan, dom kan inte och det är tråkigt, men så är det. Det är nästan ingen som har full uppslutning på bröllopet. Några gäster trillar ofta bort.

Har ni många gäster som måste resa och tex boka boende och sådant till erat bröllop?

• daniiel

Det förstår jag. Det är inte många som har råd med det och det är nog inte många som förväntar sig att brudparet ska ordna med en sådan sak heller. Där kan det ju dock vara en fördel för vissa, att det blir i semestertider, för då kanske dom inte behöver ta ledigt speciellt för bröllopet utan redan har semester. Det som kan försvåra det hela är ju att hotell, vandrarhem och liknande blir uppbokade snabbt. Det är ju toppen att ni tänker tipsa gästerna boendealternativ som finns, det tycker jag är en toppenidé och visar att brudparet verkligen vill att gästerna ska kunna komma :)

Svar på tråden Vilka skickar man "Save the date" till?