• kärleken

Vilka skickar man "Save the date" till?

Hej!

Jag vill skicka ut "spara datumetkort" till de "viktigaste" gästerna så jag hoppas det underlättar att de kan komma. Tänkte göra det nu under hösten och sedan skicka inbjudningskort i typ april nästa år(?)

Vilka skickar ni till? Till de viktigaste som släkt och väldigt nära vänner, eller till alla gäster som ni tänkte bjuda NU (alltså som ni vet ett år innan bröllopet)

• Svar på tråden Vilka skickar man "Save the date" till?
  • kärleken

Okey ja vårt bröllop kommer ju bli mitt i semestertider.. Vet inte alls hur det kommer funka för folk.. Någon som har några erfarenheter?

• kärleken

daniiel: Ja tyvärr behöver nästan alla resa och skaffa boende (vi tänkte hänvisa till billigare boenden eller hotell). Vi gifter oss i Småland där vi är ifrån och folk kommer från stockholm, uppsala, karlstad, Kalmar, göteborg, örebro.... Så alla nästan reser.. Vi önskar vi hade kunnat inkvarterat alla men eftersom vi inte vill ha (+ dyrt) ett herrgårdsbröllop så blir det svårt.. skulle bli ca 2500kr/pers för middag oich övernattning, och det har vi inte tänkt att lägga....

Svar på tråden Vilka skickar man "Save the date" till?