• ElinTheres

bröllopslokaler i värmland

Hej på er Värmlandsbrudar! Jag söker tips på fina lokaler runt om i Värmland, gärna nära Kil, Karlstad eller Sunne. Har ni prisuppgift på vad de kostar att hyra är ju det toppen men inget måste. Jag ska inte gifta mig förrän 2015 så jag har ett tag på mig men vill börja göra en ungefärlig budegt. Tack på förhand 😃

• Svar på tråden bröllopslokaler i värmland
  • ElinTheres

Jadu, vi hade nog tänkt Dömle först. Men så kom vi att tänka på det här med serveringstillstånd. Att om man är där eller på liknande ställen måste vi ju vara ute ur lokalen 01.30 enligt svensk alkohollag. Så, först och främst där vi tar med egen mat för ca 100 personer....inte många mer, snarare färre.

• ElinTheres

#2 det förra var till dig :)

• ElinTheres
    Mawlinbry skrev 2013-09-10 15:08:08 följande:
    Om du vill vara i Sunne så är ett självklart val Spegelsalen i Rottneros park :P Drömstället, tyvärr lite för långt bort för oss. :/
    2/8 -2014

Ja spegelsalen är fantastisk och omgivningen underbar för fotograferingen men den kostar 15000 (iaf för två år sedan, säkert mer nu) så jag tänkte kolla efter lite billigare alternativ :)
  • ElinTheres
    Milli skrev 2013-09-10 20:53:08 följande:
    Ja spegelsalen är riktigt fin och även omgivningen men den är som ni misstänkte väldigt dyr. Jag gjorde tårta till ett par som gifte sig där för några månader sen och jag frågade bruden lite senare vad de kosta, kommer inte ihåg exakt men har för mig de var runt 20? Sen brukar ju många ställen vilja att man köper mat genom dom vilket då säkert är minst 350kr kuvert om inte mer. Vet att detta paret hade catering  där men vet inte om de "tillhörde" lokalen eller om de skaffa dom på egen hand så att säga. Sen är de ju inte alltid man får ta med sprit heller, har de alkoholtillstånd så får man ju inte de så de gäller att höra sig runt. 
    Är inte så insatt i lokaler på de orterna men här i Arvika finns de ju flera paradis men de är ju några mil ifrån ;) 
    Min bästa kompis gifte sig där för två år sedan och då kostade den 15´ så det har säkert höjt nu fast så står det att de ska ha ett fullservicekök men det hade de inte så de fick ta med massor av saker för att kunna laga maten där. Spegelsalen har ingen egen catering man MÅSTE köpa från och de hade nog fest med alkohol till fem på morgonen så det verkar inte vara några problem det heller. MEN lite dyr tror jag :)
  • ElinTheres
    Fröken Finemang skrev 2013-09-10 22:03:29 följande:
    capiscums festvåning?
    Vi var där på bröllop i maj, så ja kanske :)
Svar på tråden bröllopslokaler i värmland