Hanni skrev 2013-09-19 01:04:29 följande:
Är det bara jag som är så nyfiken på vilka alla här är? Vart man bor, vad man jobbar med.
Hur ni träffade era blivande? Vore kul att höra, och kanske få en härlig gemenskap här inne!
Vi bor i Gävleborg, och flyttar nästa vecka till en ny, mycket större, lägenhet. Vi har bott på 40 kvm i ett år med två katter, så det är efterlängtat, Jag pluggar. Just nu läser jag bara fristående kurser, men till våren hoppas jag på att komma in på lärarprogrammet. Förskolelärare ska jag bli.
Jag träffade min man via en gemensam bekant på internet för drygt 5½ år sen. Det var dessutom mitt i natten på MSN. Men sen höll vi kontakten, blev kära, träffades på riktigt och blev tillsammans. Under hela första året bodde vi 35 mil ifrån varandra, men sedan flyttade han närmare för att kunna plugga. Det blev lättare att pendla 22 mil istället för 35. Vi förlovade oss den 31/12 2010, och nu har vi bott tillsammans i mer än ett år. Ja och så gifte vi oss den 29/6 i år.
Gör också en slags intresselista :)
- Katter (så klart), men egentligen har jag ett allmänt djurintresse.
- Textilhantverk (både syr, broderar, stickar, virkar och har ambitioner att lära mig knyppla)
- Hållbar livsstil.
- Målning och teckning
- Böcker
Jag tycker även om musik, men jag har varken taktkänsla eller sinne för toner så jag lyssnar mest på andra
Främst Elvis, jazz och System of a Down.