Ehp skrev 2013-09-13 21:08:53 följande:
Måste bara fråga vad man behöver för att göra en sån?
Hade tänkt strunta i bukett helt eftersom vi kommer till Paris klockan 22 dagen innan vigseln, men nu har jag nästan lust att göra en broschbukett :)
Precis som Marolo skriver är det ju mycket broscher och smycken man kan använda sig utav. Och sen behövs det ju ståltråd eller någon slags binderitråd, kanske en oasis, tyger m.m.! Man kan använda sig utav allt möjligt vilket gör det hela mer roligt!
Jag har varit inne på
www.fabulousbrooch.com och kikat lite. Tror jag ska beställa lite därifrån. Har också kikat lite på
www.partyproductions.se! Finns mycket fint där också!
marolo skrev 2013-09-13 22:59:57 följande:
rosor och lite grönt tror jag blir en bra stomme, lite nejlikor, jag kommer nog hålla mig till många säsongsblommor såsom rosor och pioner för att få ner priset.
lite denna typ fast i ljusa pasteller istället, så en kombo av dessa :)
Dom var jättefina! Vackert med starka färger!
afturelding skrev 2013-09-14 10:58:49 följande:
Jag funderade på det, men ångrade mig. Jag tycker för mycket om riktiga blommor, och min bukett blev väldigt fin. Jag hade knappar i den dock tillsammans med blommorna :) Hittade några fina som låg här hemma. Och sen blev det några över när jag sydde brudklänningen också.
Ja riktiga blommor är ju såklart väldigt fint det också! Funderade först på att ha vita kallor. Men nu är jag så insnöad på broschbuketter så jag tror att det lutar ditåt.
Vad hade du för slags blommor i din bukett?