marolo skrev 2013-09-10 21:30:33 följande:
Ja jag vet! Men varför ska vi inte få gifta oss om det känns rätt bara för att det går emot den rådande normen just nu? Men om man ska tro trenden är det vi som gifter oss nu som kommer få utstå mycket kritik för vi är de första att gå tillbaka till det traditionella på ett modernt vis. (gifta oss tidigt och skaffa barn)
Om 4-5 år är det ingen som kommer reagera när 20 åringar gifter sig för då är det vanligt. Vi har tyvärr hamnat emellan en väldigt frigjord generation och en generation som är tillbaka till det traditionella.
men blir så himla irriterad för både jag och min sambo är snart färdigutbildade har bott tillsammans i över två år har båda jobb, är ansvarsfulla och har ett stadigt förhållande, och fortfarande vet jag att det kommer bli mycket ifrågasättande när vi gifter oss trots 4 år tillsammans.
Men om någon är 10 år äldre och gifter sig efter knappt ett år är det som det naturligaste i världen bara för att de har den accepterade åldern.
ja precis! jag och min karl har varit ihop i 8 år (10 år nästan, när vi gifter oss) men såklart.. har ju varit giftaslovlig i bara 4 år :P men ändå har jag en kompis som liksom "varför ska man gifta sig, ha inte så bråttom!" -.-
ne trender kommer och går. men förstår inte varför folk inte kan se det som en "frigjord" grej att gifta sig ung? ja mena.. det är ju det VI vill? är inte det frigjort eller? bara för att man är ung?
tyvärr blir man själv chockad när man har kompisar som gifter sig tidigt. har en kompis nu som är 2 dagar yngre än jag (22år) gift och ska ha sitt tredje barn i februari.. man blir lite förvånad.. och känner sig helt plötsligt jättegammal haha!