marolo: Först och främst blev det större än planerat då vi lät några släktingar styra lite för mycket, vi ville igentligen bara ha närmaste familjen, det blev närmaste under cermonin och sen fest med ca 60 pers. Min alkispappa dök upp oinbjuden under middagen, var full/jobbig/otrevlig och slog ner min svärmors man, skrek att min bror var ett psykfall/fet gris för att han bad pappa att dra åt helvete bland annat (han har varit jobbig och självisk hela min uppväxt och suttit i fängelse för misshandel, så nu har jag brytit med honom helt men han typ stalkar oss nu istället).. Mannens kusiner hade med oinbjudna dejter (typ bästa kompisar eller oseriösa flickvänner), halva hans inbjudna gäster hälsade inte ens på oss, alla gäster var redan på festen när vi kom med våran bil och de ignorerade oss hela dagen och åkte direkt efter maten. En av mina närmaste vänner skickade dessutom ett sms på morgonen och sa att hon inte hade råd att komma.. Fast några dagar senare drog hon spontant på festival, och hon är ändå gudmor till våran son, som hon förvisso skiter i då hon tycker att jag är tråkig som vill ha familjeliv istället för att fjortissupa varje helg, vilket jag inte ens gjorde innan jag fick barn så förstår inte vad hon surar över, vi har ingen kontakt längre heller.Floristen hade tagit rosa rosor istället för orangea och hade ingen tid att ändra det och vi fick ändå betala fullpris, fick dessutom en jätteliten bukett fast jag var noga med storleken vid beställningen.Hade vuxit ur min klänning pga att jag är gravid och vi hade inte råd att lägga ner massa pengar på en ny så fick ta första bästa som passade. Är/var verkligen inte nöjd med den, inte min stil och tyckte att jag såg sjukt tantig ut och mitt löshår hann inte komma fram i tid och jag har alltid velat ha utsläppt långt hollywood-lockigt hår på mitt bröllop.Men det som tog mest var hur våra gäster (speciellt pappa) betedde sig, jag mådde dåligt hela dagen och satt mest i ett annat rum och roade sonen medans pappa försökte ta sig in till mig för att "prata allvar" med mig då jag enligt honom betedde mig som en pmshora. Jag kan inte se på våra bröllopskort och känna glädje, jag vill inte ens bli påmind om bröllopet, självklart var det viktigaste att jag fick min man men jag har ändå drömt om bröllop sen jag var liten och det känns jobbigt att fira bröllopsdag och bli påmind om något jag bara vill radera. Men nu ska vi köra på vårat lilla bröllop som vi ville ha, vi blir väl ca 20 pers och jag ska ha en enkel spetsklänning, vill ha en som slutar precis över knäna och trekvartsspetsarmar så letar runt nu :) vi ska även ta nya bröllopskort, med en riktig fotograf den här gången (makens syrra var det sist och hon var inte så bra som alla sagt) och köpa nya ringar då förlovningsringarna och min vigselring var provisoriska eftersom mina fingrar är svullna nu under graviditeten, maken friade 10 dagar efter plusset så han köpte en större ring redan då.