Inlägg från: Kakbakaren |Visa alla inlägg
  • Kakbakaren

Skaffa barn

Jag tycker inte att man behöver skaffa barn och har själv övervägt att låta bli. Nu har jag inte barn ännu men bara jag kommer att kunna få barn blir det nog antagligen några inom några år, överlag tycker jag om barn och misstänker att om jag inte skaffar barn nu så kommer jag att vilja ha det senare i livet när det kanske är för sent.

Fast hur vi lever nu och sliter på jorden gör mig inte mer intresserad av barn, som t.ex. det fakto att vi människor har använt upp alla jordens resurser för i år redan och lever från och med nu på lån av jorden resten av detta år är ju ganska deprimerande. Ibland får jag känslan att löns det ens att skaffa barn och vad ger man vidare till dem egentligen? En förstörd jord?

Oj då, nu blev det en del mer filosofiskt tänkade men ett bra svar jag har hört/läst när släktingar, vänner osv. börjar fråga om det inte är dags för barn snart är "vissa kan inte, andra vill inte"!

• Kakbakaren
    daniiel skrev 2013-09-11 13:50:29 följande:
    Så, som sagt, från båda håll - släpp inte ut onödiga kommentarer, man behöver inte förstå varandra, men man bör respektera varandra.
Svar på tråden Skaffa barn