Trattkantarellen skrev 2013-09-13 23:15:36 följande:
Det låter som att det blir mkt snyggt ihop.
Vi vill ha mörkgrönt och guld/champagne, ska lägga murgröna som slingrar i mitten på borden tänkte jag. Sen tänker vi typ ljusgula/ljusrosa blommor, men vi är inte klara med färgerna än.
Jag började med att göra en snabb budget, för om man vet på ett ungefär vad det kommer att kosta är det mkt lättare att spara tycker jag. Då kan jag snabbt se hur mkt jag måste lägga undan varje månad för att få ihop det, blir lite lättare då att tänka "behöver jag verkligen den här latten på stan, eller den här tröjan" etc. Sen kommer jag nog fixa till den ännu mer allt eftersom det närmar sig.
Jag älskar verkligen klänningar, men dom är så dyra! Är helt inne på att köpa en kinaklänning, blir nog från
jenjenhouse.co, har hittat en där som jag verkligen älskar, och det finns ju flera trådar här på BT där folk lägger upp bilden från hemsidan och sen en bild på sig i den faktiska klänningen, tycker det stämmer väldigt bra på alla, man får antagligen s in lite hos sömmerska här sen då måtten inte alltid stämmer, men det är det ju värt.
Vi är helt inne på buffé, enklast så, då får alla ta precis vad dom vill ha och så blir det mkt mat för pengarna, har kollat upp några cateringbolag i Sunne så jag får lite prisuppfattning. Samma gällande bröllopstårtan, har kollat på konditorier där och det verkar bra, dock kommer jag passa på att åka dit och besöka både caterare och konditorier innan vi väl bokar något för säkerhets skull, men det får nog vänta tills i sommar, är ju liite tidigt än så länge =p
Jag tycker inte det är så svårt, jag är i Karlstad minst 8-10ggr om året, är född och uppvuxen där så jag känner ju till Värmland. Har en nära kompis och några gamla klasskompisar på fb som alla har gift sig och fixat hår&smink på samma ställe i Karlstad, så jag vet att det är ett bra ställe att gå till. Sen har vi ju våra familjer där uppe, m2b s pappa tog idag på sig att fråga runt lite efter bra och billig fotograf. Våra föräldrar kommer ställa upp och hjälpa till med allt vi ber om och antagligen mer, så vi ska nog få ihop det. Den lokalen vi ska ta passar ju väldigt bra just för att allt redan finns, stolar, bord, dukar, överdrag, kandelabrar, porslin, bestick etc. Vi får tillgån dagen innan för dekorering, sen diskar och städar dom undan allt. Eftersom lokalen är i en park ingår vigsel på valfri vacker plats i parken, dom fixar dit bänkar till gäster och allt sånt. Om det regnar flyttas allt till den inglasade altanen i anslutning till lokalen. Naturligtvis är det inte gratis, men vi kände att det var värt en del pengar att veta att allt finns, allt städas upp och allt ordnas, så kan man fokusera på annat.
Absolut, vi får hålla tråden uppdaterad, kanske trillar in fler brudar från Västra Götaland också
Vi skall göra budget i helgen. Jag tänker som Du att det är enklare att spara då.
Buffè är nog bäst, man får mest mat för pengarna då
.
Så blir det en isbrytare för gästerna då de pratar då de tar mat.
Vår ev. lokal är en helhetslösnig. De fixar allt!
Dukar, dukar bort, lagar mat, serverar, städar, ja Du förstår.
Dock vill vi inte ha så mycket dekorationer, nästan inget.
Jag blir sugen att åka till Värmland, sedan vi fick kontakt.
Kanske skall föreslå det till fästemannen min
.
Skulle vara kul att se hur det ser ut där min morfar växte upp. Han är död nu.