• Nergvol

Info om Skälby gård i Järfälla

Hej!Tänkte lägga upp lite info om Skälby Gård i Järfälla för er som söker festlokaler i västerort med omnejd. Jag letade jättelänge efter en ställe att boka som erbjöd en fin lokal där man sköter allt själv och hittade tillslut Skälby. Jag ska tillägga att jag inte har gift mig än, detta är planerat till 7/6 2014 så är jag duktig så kommer det en uppdatering efter den stora dagen. Skälby är i allafall en hembygdsgård som man bokar från fredag till söndag. Man står för allt själv och dom ger förslag på cateringfirmor dom jobbar med (har inte bestämt mig vilka jag ska välja än dock). Lokalen är i mitt tyckte väldigt fin. Det är gråa väggar och ljusa golv, det känns luftigt och trevligt.Det finns ett anslutande bufférum samt ännu ett rum som innehåller en liten bar. På övervåningen kan man dricka kaffe eller dra sig tillbaka, dock finns det ingen hiss som är tråkigt för oss eftersom min bror sitter i rullstol men dom har anpassade toaletter på undervåningen så det jämnas ut :) Köket är fräscht och har allt man behöver för catering. Finns även möjligheter att laga mat själv. Dom har ett maxantal på 70 gäster som passar oss perfekt och har en del sitt-förslag. Desvärre finns det inte så mycket bilder så det kan vara värt ett besök. Dom har speciella öppettider då man kan komma och kolla och då möts man av trevliga damer som visar en runt.Jag blev glatt överraskad när jag såg lokalen och känner mig helnöjd med vårt val och jag hoppas detta kan hjälpa blivande brudpar! Och jag hoppas ju så klart att jag kommer vara nöjd efter själva middagen... :)

• Svar på tråden Info om Skälby gård i Järfälla
  • trollmamsen

Hej! Vi hade våran bröllopsfest på skälby gård september 2012.. Är du intresserad utav bilder och vårat upplägg så delar jag gärna med mig!

Svar på tråden Info om Skälby gård i Järfälla