• filibustern

Begagnad vigselring?

i min jakt på vigselring har jag kollat in div. pantbanker.. finns jättefina ringar, och billigt. men.. 
    det känns lite konstigt! nog för att jag nog kan köpa en, men samtidigt så känns det konstigt, det är ju som inte en ring gjort för MIG, utan en ring någon annan haft innan. så jag är ganska kluven..

vad tycker ni? skulle NI kunna köpa en begagnad ring?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Begagnad vigselring?
  • Clariza

Vi har köpt begagnade ringar. Egentligen inte för att det var billigare utan för att de var så pass unika. De symboliserar verkligen vår kärlek och även om de inte var skapade till oss första vändan, så tyckte vi att de talade till oss och känndes helt rätt! :) 

• lurigmumin

Jag har en vigselring köpt på pantbank. Ser inget konstigt med det. En masstillverkad Schalin ring är ju inte heller direkt "gjord för dig"...
    Jag är verkligen supernöjd med vårt köp, vi sparade en del pengar på det som vi kunde spendera på annat. 

• snowstars

Jag skulle kunna köpa en begagnad ring om det var en sån ring jag ville ha. Få ringar är ju gjorda specifikt för mig ändå, snarare för alla med min ringstorlek ;)  Jag tycker också att det känns bra att återanvända saker istället för att köpa nytt hela tiden :) 

• filibustern
    snowstars skrev 2013-09-14 12:12:00 följande:
    Jag skulle kunna köpa en begagnad ring om det var en sån ring jag ville ha. Få ringar är ju gjorda specifikt för mig ändå, snarare för alla med min ringstorlek ;)  Jag tycker också att det känns bra att återanvända saker istället för att köpa nytt hela tiden :) 
    jo det är väl det, att man återvinner på något vis :) 
  • Sörön10

Om det var en ring som gått i släkten skulle jag absolut kunna ha den. Om den kom från långa, lyckliga äktenskap. En ring från pantbanken skulle kännas för jinxad för mig. Varför hamnade den där? Skilsmässa? Kriser eller liknande. Det skulle kännas som att den hade något olyckligt med sig.

• Lenblo

Jag köpte en begagnad på Ebay. Det var säkert någon som skilt sig, men det bryr jag mig inte det minsta om. Det hade känts som mer otur att betala 22 000 mer för samma ring. Skrattande

• filibustern

måste ju säga att med era åsikter så lutar  det åt att kanske köpa en begagnad. det är ju återvinning på ett vis, och som Lurigmumin skrev - ingen ring är ju egentligen gjort för mig. och så är det billigare. :) 

Svar på tråden Begagnad vigselring?