Inlägg från: bettansss |Visa alla inlägg
  • bettansss

Bröllopsresa till Rom. Tips önskas!

Vet inte om nån redan skrivit det, men när jag och min sambo var där för några år sedan köpte vi en kombobiljett för Forum Romanum och Colosseum. Köp den i så fall på Forum Romanum och gå efteråt till Colosseum. Vi lyckades tajma in rätt kort kö på Forum Romanum och sen när vi kom till Colosseum med oändliga köer (typ) kunde vi glida förbi allihopa eftersom vi redan hade biljett dit. Mycket smidigt! 

Vi åt på ett supermysigt ställe också som heter La Carbonara, på via panisperna 214. Har för mig att de rekommenderade att man bokade bord. Vi hade supertur och kunde efter ett glas vin i baren knipa sista bordet för kvällen utan att ha förbokat men det kanske man inte alltid kan räkna med. :) Vi bodde på ett helt ok hotell som jag tror låg på samma gata som La Carbonara men kommer inte ihåg vad det hette...

Trastevere är också jättemysigt som alla säger. Öht tycker jag att man ska gå runt så mycket som möjligt i Rom och att man inte behöver åka så mycket kollektivtrafik, vilket jag gillar. Tror att vi åkte buss sista dan till Trastevere just för att vi ville hinna dit innan flyget hem men annars gick vi överallt helatiden. 

Svar på tråden Bröllopsresa till Rom. Tips önskas!