Ångest över vilken lokal vi ska välja!
Hej alla kloka!
Vi står just just i valet av att välja lokal. Det är så att mina föräldrar har en jättefin lada/loge på deras bondgård.
Vi gick ganska snabbt igång på att göra ordning den och ha bröllopsfesten i… Det krävs en del arbete dock. Dels så ska all skit som är där nu ut, den ska tätas och städas. Sedan är det ju allt annat som ska fixas som catering, dryck, musik, ljussättning, dukning m.m.
Vi var hemma nu i helgen och skulle kolla på detta med mina föräldrar… Det var MYCKET att göra. Och min pappa säger att han använder logen till att ha grejer i/på och dessa grejer har ingenstans att stå om vi vill börja jobba tidigare i vår med ladan. Så vi måste vara där 2 veckor innan bröllopet och jobba för att få allt klart!
Vi hade annars sett fördelarna med att kunna ha tid på oss att se hur det kan se ut, fixa mysig belysning osv.. (googla barnwedding så fattar ni ;) ) Men nu känns det så hopplöst. Mina föräldrar är väl inte heller så mycket ”det löser sig”, utan ser allt som måste göras. Detta är egentligen en bra egenskap, men kändes så tungt att inte först och främst kunna se det roliga i det, och att man sen får ”jobba på”..
Så innan vi åkte hemåt från min gamla hemstad så beslutade vi även att besöka två ställen där man kan köpa hela kitet, lokaler där de fixar ALLT! Serveringspersonal, dukning, tårta, mat, ja allt, ni fattar. Det finns också övernattningsmöjligheter för både oss och gästerna.
Det lockar såklart att köpa sig ur allt arbete, och övernattningsmöjligheter öppnar ju upp för en ”tredagars” med gästerna vilket vore kul. Men jag kan inte riktigt släppa ladan. Den är fin, men alla risker finns med kyla, regn (låter mot plåttaket om det regnar mycket), blåst som blåser in mellan (de vackra!) springorna i väggarna.. mygg? Och ja, plus allt som ska fixas då.
Det vore roligt att vara där dels för att det är nått vi gjort själva, och dels för att det blir personligt med att vara nära hemma.
Men är det värt allt jobb?
Rent ekonomiskt blir det nästan samma kostnad, om vi gör allt vi vill med ladan (att hyra in massa saker kostar ju…) Och tänk sen att lämna tillbaka allt som ska lånas osv! hmm
Detta är verkligen svårt!!!! Jag vill inte ångra mig.
(Vill ha ett fint lantligt bröllop men det finns fina lokaler för det med..)
Nån som har något råd/erfarenhet?