• Katarina

Ångest över vilken lokal vi ska välja!

Vi stod i valet och kvalet att ha vigsel och fest (då i partytält) hos mina föräldrar. Mest för att vi ville åt den där anknytningskänslan, känna att vi var hemma liksom.

Vi räknade på det, vred och vände på argument och insåg att det skulle bli mer arbete än nöja så att säga. Vi ville helt enkelt kunna njuta av tiden både innan och under bröllopet och inte ha för mycket arbete. (det är ju rätt mycket att göra ändå)

Igår hade vi vårt första riktigt möte med de som ska ha hand om vår bröllopsfest, vi i princip en helhetslösning, och det känns så bra! Det var både personligt och proffessionellt, hon som är ansvarig där vet vad hon gör, de kan lokalerna, de har lösningar eller alternativ på det mesta. När vi gick frå mötet var jag så där löjligt salig och det kändes som mycket föll på plats.

Det är dock svårt att råda dig vad du ska göra, det som funkade bäst för oss kanske inte alls är det som ni vill ha. Jag tror också på att göra för- och emotlistor, jämföra dem, sova på saken, känns efter vad hjärtat och magen säger och sen fatta ett beslut.

Svar på tråden Ångest över vilken lokal vi ska välja!