Sheltiegirl skrev 2013-09-18 15:32:36 följande:
Smart med ett svart band, och ja jag tycker dom ska ha färg på slipsarna, är nog snyggast med Sage till svart & vitt jämfört med röd-gula skalan.
Har nog inte skrivit chiffong men det stämmer, hur visste du det?
Ja precis, Daffodil, Orange & Red. Tror ni att de passar ihop, är rädd att Daffodil är mkt svagare än de andra 2 i kulören?
Ja, jag älskar sage-färgen. Den är väldigt vacker och behaglig, men inte färglös och tråkig :) Och jag tror att det skulle bli väldigt fint om marskalkerna hade någon färg på slipsarna :)
Länken du la in till färgkartorna avslutades med ordet chiffong, så jag gissade ;) Jag tänker också att daffodil är mer lik sage, lite mjukare i färgen än den ganska hårda/skarpa oranga och röda. Har ni något specifikt färgtema eller är ni ganska fria i valet av färger? :)
Tänk nu inte på klänningsmodellerna, utan enbart färgerna. Först är det orange, gul, röd och grön. Hur tänker du? Tycker du att dom passar bra ihop? Det är ju alltså chiffongklänningar från Jenjen i dom färgerna du tänkt dig.
Här är ett annat alternativ, där den röda är utbytt mot färgen som heter "watermelon".
Men sådär kan du ju leka med färgerna och kombinera olika tills du kommer fram till vad du tycker passar ihop och vad du tycker blir fint :)