Tjejkompis som best man? Hur gör man?
Jag tycker som du TS att det är viktigt att din m2b har personer vid sin sida som han vill ha oavsett vilket kön de har.
På filmer där mannes bestman är kvinna brukar de ha kostym på sig. Så det skulle ju kunna funka.
Det finns ju riktigt snygga kostymer för tjejer. Hon skulle ju kunna ha en kjol på sig istället för byxor, då står hon ju ut lite, men går i samma linje som e andra marskalkarna. =)
Det låter bra att ni pratar med henne och de andra tärnorna. Jag lät mina tärnor välja klänningar själv, men jag hade en önskan om att de skule ha rosa klänningar - en önskan som de faktiskt följde. =)
Vad gäller blommorna så skulle jag nog låta henne ha på sig en corsage runt ena handleden. Du vet en sådan som tjejer i Usa får när de ska på skolbalen. Eller så får hon en lika dan knappnålsblomma som de andra marskalkarna.
Men jag hade nog inte klätt henne som de andra tärnorna (i klänning) om hon inte själv absolut vill ha klänning på sig. Jag tycker att viktigast är att tärnor/ marskalkar känner sig fina och bekväma. De har ju en viktig roll den dagen och står även de i stråkastarljuset.
Då vill man ju känna sig fin.
Så det bästa är nog att fråga henne.
Lycka till!