• Chicita

Tjejkompis som best man? Hur gör man?

Sheltiegirl skrev 2013-09-17 17:29:13 följande:
    Ok jag visste inte vilken benämning jag skulle använda, heter det förste marshalk för den som står närmast och håller ringen ex?

Hon är sån att skulle vi be henne komma i kostym skulle hon göra det, och min blivande är väldigt tafatt på detta området så gissar att det kommer bli jag som får välja (i samråd med tärnorna och Elin såklart) därför ville jag veta hur ni skulle valt om valet var helt o hållet upp till er.
    I Sverige har vi ingen "förste" eller "andre" tärna eller marskalk heller, dom är liksom jämnbördiga. 
    Det spelar ingen större roll att någon håller ringarna eller att någon tar buketten. 
    Dom ingår alla i brudföljet (eller bröllopsföljet). Glad
    Men jag förstår vad du menar.

Jag skulle nog ha frågat henne vad hon vill ha.
    Men jag skulle kanske lutat åt en klänning i svart + färg på något sätt och antingen en liten bukett (som tärnorna) eller kanske en handledsbukett som mer liknar marskalkernas corsage om man nu vill vara mer tydlig med att hon hör till "grabbarna". Glad

Nu vet jag inte om ni ska ha långa eller korta klänningar men kanske i den här stilen (lite mer som en "dräkt" - alltså kvinnlig motsvarighet till kostym)
    http://www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Strapless-Knee-Length-Taffeta-Bridesmaid-Dress-With-Sash-007004106-g4106

http://www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Sweetheart-Knee-Length-Satin-Bridesmaid-Dress-With-Sash-007001793-g1793

Kanske så här, men med en färgglad tyllkant och samma färg på ett bälte i midjan?
    http://www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Strapless-Knee-Length-Taffeta-Tulle-Bridesmaid-Dress-With-Sash-007001736-g1736
  • Chicita

Det finns rätt många bilder på tärnor i svart. Men jag försökte hitta en bild i går på en groomsmaid. Men hittade inget...

Men hade inte det här varit fint på henne?
    Svart klänning med grönt band och så låta det gröna gå igen i alla tärnors buketter / handledsbuketter / corsages Glad 

• Chicita

Det viktigaste av allt är ju att hon känner sig bekväm och att hon trivs.
    Hon kanske inte har något alls emot att ha en färgglad klänning, men hon kanske hellre hade stått bland dom andra tärnorna då...
    Eller hon kanske absolut vill smälta in bland grabbarna och helst av allt har kostym med byxor...

Jag har fokuserat på biten med om hon vill smälta in bland killarna.
    Men samtidigt försökt hitta sätt att få in det färgglada även på den sidan.

Ska marskalkerna ha slipsar i samma färger som tärnornas klänningar exempelvis?
    För det kan ju också bli riktigt snyggt Glad 
    och det är ett sätt att få in mer färg på deras sida.

Annars om ni ska ha grönt som tema, varför inte låta tärnorna ha klänningar i olika gröna nyanser men i samma färgskala? Glad 
    (alltså exempelvis - olika mörka olivgröna klänningar) 

• Chicita

En "gulare gul" annars då? Så balanserar det upp det röda och orangea? Glad

Så kan dom ha likadana buketter alla tre sen? 

• Chicita

Vad bra Sara. Den här gången hittade jag inget alls när jag googlade. Men jag kanske använde fel sökord. Så toppen att du hittade bra bilder Solig

Likadana buketter tycker jag snarare förhöjer intrycket av att det är olika färger på klänningarna. Det är liksom limmet som håller ihop intycket om man säger så...
    Olika buketter kommer nog mest att göra det rörigt som sagt, man behöver skapa balans för att få en helhet även om man har olika färger.
    Och jag håller med om watermelon-färgen. Den är bättre än den klarröda Skrattande

• Chicita
    Sara1991 skrev 2013-09-18 23:22:53 följande:

De var enklare än vad jag trodde att de skulle vara , jag googlade bara på " groomsmaids " och fick upp flera olika bilder . :)Det är alltid mycket enklare när man kan se bilder framför sig , de kan ibland vara svårt att fntisera ihop hur de skulle se ut :)

Det gjorde jag också, men jag fick bara upp bilder på vanliga brudföljen Förvånad
    Det kan ju vara så (som aniara4 förklarade någon gång förut) att tidigare sökningar påverkar sökresultaten. Och jag har sökt rätt mycket på olika typer av bröllop, men aldrig på groomsmaids (har sökt en hel del åt andra också). Så att därför kanske den plockade upp saker jag inte var intresserad av Flört
    Huvudsaken är att det kom fram bilder i alla fall Glad
Svar på tråden Tjejkompis som best man? Hur gör man?