• Sara1991

Hej :)

Jag har googlat runt lite och hittat dessa inspirationsbilderna som visar hur andra har gjort med så kallade "groomsmaids" . Kanske kan vara lite lättare att tänka om man kan se lite exempel framför sig :)

Om hon ska stå på mannens sida ihop med marsalkarna så skulle jag personligen tycka att de finaste vore att hon hade en klänning som matchar med marsalkarnas kläder . Ska dem ha svart kostym och grön slips så vore ju en svart klänning med grönt midjeband väldigt passande så som flera tipsat om tidigare :) Jag tycker personligen att de känns bättre för mig att dela upp det i tjejer och killar och inte skilja på dina och mina . Alla marsalkar kommer stå på min killes sida och tärnorna på min sida och de kommer att vara blandat av både mina och hand kompisar på båda sidor :) De känns mest naturligt för oss. Men ni ska självklart göra det som känns bäst för just er :)

• Sara1991
    Sheltiegirl skrev 2013-09-18 16:19:29 följande:
    Jag tittade på Watermelon också men är rädd att den orange då blir ensam om att vara stark i färgen och det skulle inte vara lika fint.

Min bukett kommer vara röd, orange & gul plus ljusgrön & kanske lite vitt för att inte den ska se ut som att den brinner, färgtemat utgår ifrån buketten men de dominerande färgerna kommer vara röd, orange & gul.

En tanke för att dämpa den röda och orange klänningarna lite så kan man kanske utesluta klänningens egna färg i buketten och bara använda de andra, alla tärnor ska ha en liten variant av min bukett, alltså skulle den som bär röd klänning ha en bukett helt utan rött = med en ljusare bukett som bryter av det starka klänningen. Kanske även minska ner mängden orange samtidigt, så att den med orange klänning har utan orange och bara lite rött. vad tror ni? Glad

Jag bokstavligen älskar färger och lite annurlunda ideer så om detta är ovanligt blir jag bara glad hihi.

Personligen så tycker jag att färgen Watermelon passade bättre till de övriga färgerna än vad röd gör. Den röda färgen upplevs så mycket starkare än de andra och känns då som att de blir lite obalans . Watermelon och den orange är enligt min åsikt rätt så lika i färgstyrka och de blir då en mycket bättre balans :)

Jag tycker precis som Daniiel ovan att de vore finare om alla tärnorna har likadana buketter. Tror de kommer upplevas lite rörigt om tärnorna både har olika klänningar och olika buketter. De blir mycket olika färger och de kan lätt upplevas lite rörigt för ögat eftersom de inte är någon färg som blir dominant . Men de är ju helt enkelt en smaksak om man gillar de eller inte :)

• Sara1991

De var enklare än vad jag trodde att de skulle vara , jag googlade bara på " groomsmaids " och fick upp flera olika bilder . :)Det är alltid mycket enklare när man kan se bilder framför sig , de kan ibland vara svårt att fntisera ihop hur de skulle se ut :)

• Sara1991

Så kanske de kan vara , har faktiskt noll koll . Är inte alls haj på datorn :P Jag kan googla och skriva , de är typ allt som behövs ;) Men de verkar hur som helst inte vara alls vanligt med så kallade " groomsmaids" , har aldrig hört talas om de :P Trodde alltid att brudföljet såg ut desamma :P Man lär sig nåt nytt varje dag :)

Svar på tråden Tjejkompis som best man? Hur gör man?