Tjejkompis som best man? Hur gör man?
Min blivande man har nästan enbart tjejkompisar och hans absolut bästa vän är en tjej. Än så länge har han 2 marshalkar (männ)till vårt bröllop och han vill även fråga sin tjejkompis, Elin, om hon vill vara hans Bestman. Är det något annat par som har haft en tjej som bestman? För mig är det inga problem alls, jag tycker att han ska ha dem han värkligen vill ha med, oavsett om de är män eller kvinnor.
Det jag funderar på är mest hur ser det ut att jag har 3 tjejer på min sida om min man har 2 män och 1 tjej på sin sida? Hur gör man med kläder? Jag har funderat på att alla mina tärnor ska ha samma klänning men olika färger, (färgtema rött, orange, gult med inslag av vitt och ljusgrönt) ska då även Elin ha en färgglad klänning ex ljusgrön eller svart om övriga marshalkar är svartklädda? En svart klänning borde passa in bäst på hennes "position" men vet inte om det känns rätt med helsvart på ett färgglatt bröllop..
Och blommor, ska hon ha en croasage (stavning) eller en handbukett som mina tärnor?
uscha jag vet inte vad jag själv tycker, allra hellst hade jag velat se bilder på andra som haft det likadant. Hur hade ni gjort med kläder och blommor?