• frkmaria

Familj som inte vill hjälpa till

Jag tror jag förstår dig!
    När vi ska gifta oss räknar jag med att alla i min familj hjälper mig då vi vill ha ett budgetbröllop och göra det mesta själv. Sen om det är dukning, matlagning (vi ska ha buffé), stolsbärning eller dyl så räknar jag med att alla ställer upp på det! Och jag vet att de gör det. Och jag vet att jag också skulle göra det om någon i min familj krävde det av mig. Och jag hoppas att min m2bs familj också hjälper till. Jag tänker även att det kan bli en chans för våra respektive familjer att lära känna varandra lite mer, de har inte träffats än och jag tänker att det kan vara en trevlig umgängesstund. vi tänker hyra en bygdegård över en hel helg så då kan man ställa iordning dagen innan! :)  

• frkmaria

I mitt fall så var det det första min mamma sa när de fick reda på att vi förlovat oss. Att de gärna hjälper till så att det blir billigare och att hon kan hjälpa med mat osv. Jag tror min familj dessutom tycker det är kul. Sen är det upp till min m2b att kolla med hans familj, men kan tänka mig att hans syster iaf är sugen, hon är grymt duktig på mat och pyssel! :) Men jag hade ju som sagt gjort samma sak utan problem för någon annan i min familj, och jag tycker det är roligt jobb även om det är slitsamt. Är dock gammal studenräv och satt i x antal olika föreningar under studenttiden där man fixade och donade med sittningar minst 1 gång / månad helt utan att få någon lön så ja, det ärväl så att jag tyckre det är lite kul även om det är jobbigt! Och jag tror jag fått det från min mamma eftersom hon och pappa ofta annordnat stora fester, lagat maten själva och alla har hjälpts åt (olika mkt beroende på hur gamla vi var osv).  Därför vet jag också att jag kan räkna med dem när det är min tur att annordna en stor fest! :)

Svar på tråden Familj som inte vill hjälpa till