• anna123

Hjälp angående Dino bridals

Maries31: hej, hoppar in här då jag också beställt därifrån, visserligen inte en tradiionell brudklänning utan en aftonklänning. Jag beställde den 7/1 och har ännu inte hört något från dem så därför skulle jag vilja fråga dig om du fick några uppdateringar på mail under tiden eller om paket bara "dök upp"?

Beställde andra saker från JenJenHouse samtidigt och de fick jag levererade till dörren den 17/1, tog alltså bara 10 dagar och det var visserligen inget sytt plagg men man kunde följa paketets gång från att de postade det (vilket i och för sig var jätteroligt att följa) tills det kom till mig. Därför trodde jag väl att det skulle gå till på samma sätt med Dinobridals, men som sagt du kanske kan berätta :)

• anna123

Maries31
    : Tack för snabbt svar, nu blev jag genast lugnare :)

Daniiel: Måste fråga dig som har superkoll på klänningar  och underkjolar. Jag har inte köpt en traditionell brudklänning men jag antar att det är samma koncept för en aftonklänning som det rör sig om i mitt fall. ( men den är för att gifta sig i -  vi gifter oss borgerligt)

Jag har beställt aftonklänningen från Dinobridals och köpt underkjolen från jenjenhouse.

Här kommer bilder - eller så kommer de högst upp, är jättedålig på att få till det här ;)

• anna123
    Daniiel: Frågan är om det ska vara en underkjol till den klänningen och i så fall, har jag köpt rätt?
  • anna123

Daniiel: tack för att du svarar - är helt "borta" när det gäller fina klänningar :)

Jo jag har beställt den i Royal blue, ska tillägga att jag är en blivande brud med MYCKET former och har läst dina trådar fram och tillbaka och tror att jag uppfattat att A-linje form på klänning är det som är mest smickrande för oss storvuxna :)

Underkjolen har jag fått hem och det är en ring i den som sitter nederst, och jag skulle tycka att det vore fint om klänningen blev lite större än på bilden, men det är väl som du säger bäst att prova när klänningen kommer.....och jättebra då att man kan "fixa" till själv, kanske inte är så svårt att köpa lite stelt tyll och sy på ett lager från mitten på underkjolen, eller tänker jag fel?

vill bara tillägga att jag är djupt imponerad av all din kunskap och jätteglad att vi får "utnyttja" dig, tack :)

• anna123

nu har min klänning kommit och jag är jättenöjd med resultatet. Jättelikt (nästan identiskt vad jag kan se) mot originalet och otroligt välsytt.

Kommer att behöva ändra lite hos sömmerskan men det visste jag redan innan eftersom jag inte måttbestälde.

Maries31: Jag skickade iväg ordern den 7 januari och den kom i går den 24:e, och det var precis detsamma för mig som för dig, den bara dök upp! :) Orderstatusen ändrades först idag till levererad :)

Daniiel: Har nu provat med och utan underkjol och det är mycket finare MED underkjol. Dock är den en aning för kort så ringen kommer ungefär 1 dm över golvet vilket får till följd att klänningen slutar rakt ner därifrån, så jag måste på något sätt få ringen att komma lite längre ner, antingen förlänga underkjolen uppe i midjan eller så sy in den i den befintliga "underkjolen" dvs det tyg som var längst in på klänningen och som bara var en rak kjol.

Tror inte jag kommer att behöva några strumpor alls på mig, den var otroligt varm den lilla stunden jag hade den på mig. 3 lager tyg är det i den, varav det mellersta är dubbelt!

summa summarum JÄTTENÖJD och skulle gärna beställa igen :)

Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals