• sha

Hjälp angående Dino bridals

Efter mycket velande fram och tillbaka är jag nu inne på att våga mig på att beställa en klänning! Denna tycker jag är väldigt fin, men jag har en liten fråga till er som beställt klänningar därifrån utan axelband. Är där skenor i era klänningar?
    På "min" klänning står det att där är inbygd bh, är det det i era också?
    www.dinobridals.com/discount-store-ball-gowm-princess-organza-simple-design-wedding-dress-p-614180.html

• sha

aha, det låter ju bra:) Är det något annat man behöver tänka på innan man beställer? Känns lite nervöst tycker jag, haha!

• sha
    Maries31 skrev 2014-04-06 00:14:48 följande:
    Nä, bara att vara riktigt noggrann när du mäter dig :)

Mmm det ska jag vara:) Jag blev lite osäker bara, stämmer det att man ska mäta med bh? Jag trodde man mätte utan!

Sen undrar jag om ni har mätt höften, eller stussen? Enligt vad de beskriver ska man ju mäta höften. Men stussen känns ju relevant hur stor den är! Fast kanske ifs inte för modellen jag vill ha på klänning...
  • sha
    daniie­l Tack för svaret:) Jag har liten byst och är inget stort fan av att ha bh så då mäter jag nog utan. Om det dessutom troligtvis är inbygd bh i klänningen kommer jag garanterat inte ha nån extra bh på mig!

Ni sombeställde klänningar med släp, fanns det någon möjlighet att fästa upp släpet eller nån ögla att trä runt handleden?

Jag skrev till dem i chat-funktionen och frågade men fick inget svar!!
  • sha

Toppen, då hoppas vi på att jag också får det:)
    Ursäkta att jag bombar er med frågor, men håller på att mäta nu för att göra en beställning men får inte ihop det.
    När jag mäter "hollow to floor" får jag det bara till 138 cm men kortaste längden som finns med i storlekskalan är 147 cm.
    Jag mätte från gropen mellan nyckelbenen och ner till golvet men måste väl ha mätt fel?:)
    Vet ni hur man ska mäta?

• sha

Någon som har lust att svara på min sista fråga?:)

Sorry att jag tjatar, men vill få iväg min beställning nu när jag väl bestämt mig.heh!

• sha
    daniiel skrev 2014-04-11 10:14:14 följande:
    Du tänker i deras storlekstabell? Om du ska beställa efter dina egna mått, så behöver du inte bry dig om den, utan om du har 138cm, så är det ju det du ska gå efter. 

DIn klänning har ju ingen spetskant eller liknande nertill, så den är ju faktiskt väldigt enkel att lägga upp. Det kan ju ibland vara bra att det finns lite extra att ta ur. Dom lägger ju ofta på ett par cm för skor, så beroende på hur höga skor du ska ha, kan det ibland vara bra att lägga på lite på längden.

Du har inte mätt fel iaf, det är så man ska mäta :)
    åh vad du är snäll som orkar svara på alla mina frågor!
    Nej jag vet att jag egentligen inte behöver bry mig om storlekstabellen men ville ändå jämföra med den så jag inte mätt helt tokigt:)
    Och eftersom jag anser att jag är ganska medellång (168) tycker jag det var så konstigt att jag var så mycket kortare än måtten enligt tabellen.

Men jag tror jag lägger på ordentligt på längdmåttet så den säkert inte är för kort, som du säger är det ju lätt att lägga upp min klänning!
Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals