• Maries31

Hjälp angående Dino bridals

Tack! Ja båda är i ivory. Ska försöka få till en bild men har haft fullt upp hela veckan och helgen så det får vänta lite. :)

daniiel skrev 2014-01-20 08:22:16 följande:
    Oh, vilka fina klänningar :D Har du beställt båda i vitt eller?
  • Maries31
    anna123 skrev 2014-01-25 17:13:21 följande:

nu har min klänning kommit och jag är jättenöjd med resultatet. Jättelikt (nästan identiskt vad jag kan se) mot originalet och otroligt välsytt.

Kommer att behöva ändra lite hos sömmerskan men det visste jag redan innan eftersom jag inte måttbestälde.

Maries31: Jag skickade iväg ordern den 7 januari och den kom i går den 24:e, och det var precis detsamma för mig som för dig, den bara dök upp! :) Orderstatusen ändrades först idag till levererad :)

Daniiel: Har nu provat med och utan underkjol och det är mycket finare MED underkjol. Dock är den en aning för kort så ringen kommer ungefär 1 dm över golvet vilket får till följd att klänningen slutar rakt ner därifrån, så jag måste på något sätt få ringen att komma lite längre ner, antingen förlänga underkjolen uppe i midjan eller så sy in den i den befintliga "underkjolen" dvs det tyg som var längst in på klänningen och som bara var en rak kjol.

Tror inte jag kommer att behöva några strumpor alls på mig, den var otroligt varm den lilla stunden jag hade den på mig. 3 lager tyg är det i den, varav det mellersta är dubbelt!

summa summarum JÄTTENÖJD och skulle gärna beställa igen :)

Grattis! Vad skoj :)
  • Maries31
    vallmoo skrev 2014-03-16 21:46:32 följande:
    Åh, vad fin klänning du har beställt, speciellt den långa! Snälla får vi se en efterbild?
    Åhhh... förlåt att jag inte lagt in bilder! Har känts som så mycket pyssel varje gång men självklart ska jag fixa det i helgen! :)
  • Maries31
    vallmoo skrev 2014-04-04 23:14:34 följande:

[quote=4376738][quote-nick]Maries31 skrev 2014-04-04 22:40:47 följande:[/quote-nick]

Åhhh... förlåt att jag inte lagt in bilder! Har känts som så mycket pyssel varje gång men självklart ska jag fixa det i helgen! :)

[/quote

Väntar med spänning!!!

Då ska jag självklart se till att få det gjort :)
  • Maries31

Vad kul att du är så nöjd, grattis! :D Jag har äntligen tagit bilder på mina ostrukna klänningar så nu ska jag försöka lägga in dem också, strax tillbaka ;)

• Maries31
    Maries31 skrev 2014-01-19 20:29:34 följande:
    Kunde inte länka så här kommer bilder istället :)

Här är orginalbilderna igen :) Som ni ser lyckades de bättre med den långa än den korta som blev väldigt kort... till min blivande makes stora glädje ;)
  • Maries31

Tack! Ja, jag är nöjd med dem och 1700:- totalt är ju ett kanonpris :) 
    Jag har beställt efter "mina mått" men eftersom jag inte riktigt har de måtten än så kan jag inte prova dem helt men jag tror de kommer bli bra. I värsta fall har jag en Nixa-klänning som jag köpte på rea som hänger tillsammans med de andra ;)
    Jag viktväktar och har bara 5-6kg kvar att gå ner, har gått ner 4 kg de senaste 5 veckorna så  5-6 kg på 12 veckor ska väl funka tycker jag ;)
    OJ, hjälp!!! Det är ju bara 12 veckor kvar idag!!! Hahaha.... Sk*t vad tiden går fort!!! ;) 

• Maries31
    sha skrev 2014-04-05 22:56:30 följande:

aha, det låter ju bra:) Är det något annat man behöver tänka på innan man beställer? Känns lite nervöst tycker jag, haha!

Nä, bara att vara riktigt noggrann när du mäter dig :)

Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals