• zero

Köpa diamantring från James allen eller 77diamonds?

Absolut vågar man det. Men jag rekommenderar dig att köpa från james Allen och ingen annanstans om du har budgeten för det. Och behöver du extra hjälp? Tja fråga killarna här eller iaf läs vad de skriver: http://www.truthaboutdiamonds.com/truth-about/diamond-shapes/princess-cut-diamonds/
    På james Allen kan du iaf se stenarna. Att blindköpa är inte så jätteroligt om det blir fel. Jag kommer att blindköpa pga av min design av ring  men jag rekommenderar inte att man gör det. Och om man gör det ska det helst vara med en vanlig rund brilliant för då finns det spciella riktlinjer man kan använda sig av.

• zero

Brian gavin har typ världens mest kändaste signatur på stenar. Hans egna signaturstenar är "one of a kind". de är dock dyrare men jag kan här och nu garantera at du skulle varit nöjd ;) Menar han behåller kanske 1 av tusentals om vi säger så. Men sen är det en onödig kostnad också. 

Vill du ha ett billigare alternativ så är James Allen  förmodligen nästa. Det finns fler men de har okej priser på james Allen och man kan se stenarna.
     När det gäller carat så är det en smaksak. Vanligast är väl 0.5 ct skulle jag tro. Allt beror ju på hur stor budget du har och vill använda dig av. Köper du från James Allen så be Ira  eller Mike på http://www.truthaboutdiamonds.com att hjälpa dig att hitta en väldigt bra sten för din budget. Riktlinjer för ditt typ av stenval står också på sidan om du hellre kör på att hitta en själv. Men jag rekommenderar att höra med dem och förklara också vilken typ av ring du ska sätta stenen i.

• zero

Det är vikten ja. Men man kan ju alltid försöka få den så stor som möjligt ändå så att säga.

• zero

Fråga James Allen om de kan göra utan nickel. Inget borde ju vara omöjligt. Alternativt Platinum. Jag har ingen jättekoll på Tull och moms men stenen ska man väl inte betala tull för. Alternativt är ju om du köper själva stenen från USA och ber en svensk smed göra själva ringen.

• zero

Prova länka till själva stenen :)
    Gällande vilken storlek du vill ha skulle jag nog rekommendera att gå in på h&m,glitter var som helst och se om du kan hitta en billig liknande sten/ring och ta måttet på själva stenen/glas eller vad det än är, alternativt om guldfynd har något du kan prova till exempel. Ett annat alternativ är att rita upp måttet på själva stenen du är intresserad av och se hur stor den är.

• zero

Prova länka till själva stenen :)
    Gällande vilken storlek du vill ha skulle jag nog rekommendera att gå in på h&m,glitter var som helst och se om du kan hitta en billig liknande sten/ring och ta måttet på själva stenen/glas eller vad det än är, alternativt om guldfynd har något du kan prova till exempel. Ett annat alternativ är att rita upp måttet på själva stenen du är intresserad av och se hur stor den är.

• zero

Den är okej. Men samla hop ett gäng du gillar och jämför dem. Tror du kan droppa lite i klarhet till vs2 eller s1 för ett bättre pris om det finns. Den kommer vara lite lite lätt gul men det är inget som direkt kommer synas.

• zero

SI1 ska där stå så det inte blir några missförstånd ;)

Svar på tråden Köpa diamantring från James allen eller 77diamonds?