• sandrachristofer

Köpa diamantring från James allen eller 77diamonds?

Hoppas att någon har lust att hjälpa mig med ring!Jag vill så gärna ha en likanande denna ring men budgeten tillåter inte riktigt det i Sverige!www.jamesallen.com/engagement-rings/tension/18k-white-gold-bezel-set-princess-shaped-diamond-solitaire-ring-item-9009Alternativt denna www.diamondsfactory.co.uk/Products/ProductDetail.aspx    Så nu har jag börjat fundera på att köpa ring ifrån UK eller USA. VÅGAR MAN????Ni som gjort detta får gärna överösa mig med förslag, tips å allt annat!Samt vad man ska tänka på när det gäller diamant!         

• Svar på tråden Köpa diamantring från James allen eller 77diamonds?
  • 120926

Det är nickel i nästan allt vitguld i USA. Du kan alltid fråga JA på chatten hur mkt nickel det är i deras vita guld. Jag har platina och sambon Palladium så det car aldrig något vi behövde bry oss om.

• zero

Fråga James Allen om de kan göra utan nickel. Inget borde ju vara omöjligt. Alternativt Platinum. Jag har ingen jättekoll på Tull och moms men stenen ska man väl inte betala tull för. Alternativt är ju om du köper själva stenen från USA och ber en svensk smed göra själva ringen.

• sandrachristofer

Tackar... Ska kolla lite till.. men tanken va först att bara köpa diamanten ifrån JA...

• sandrachristofer

Åh tackar för all hjälp..Det lutar verkligen åt JA då jag har hittat min drömring.. Jag har nu en 6 mm bred förlovningsring i guld och vill väldigt gärna ha en i vitguld eller helst platina för att slippa nickel..Ringen jag väldigt gärna vill ha är denna!www.jamesallen.com/engagement-rings/solitaire/platinum-wide-cross-prong-solitaire-engagement-ring-item-804Osäkerheten är väl egentligen diamanten..Tittade på en prinsessslipad diamant Carat weight:0.51  Certificate:GIA Color:i Shape: Princess Clarity: VS1  Cut: Ideal  Depth Symmetry:Very Good Crown Vad tror ni? Hur ska man veta vilken diamant man vill ha och som passar ringen/ fingret? 

• zero

Prova länka till själva stenen :)
    Gällande vilken storlek du vill ha skulle jag nog rekommendera att gå in på h&m,glitter var som helst och se om du kan hitta en billig liknande sten/ring och ta måttet på själva stenen/glas eller vad det än är, alternativt om guldfynd har något du kan prova till exempel. Ett annat alternativ är att rita upp måttet på själva stenen du är intresserad av och se hur stor den är.

• zero

Prova länka till själva stenen :)
    Gällande vilken storlek du vill ha skulle jag nog rekommendera att gå in på h&m,glitter var som helst och se om du kan hitta en billig liknande sten/ring och ta måttet på själva stenen/glas eller vad det än är, alternativt om guldfynd har något du kan prova till exempel. Ett annat alternativ är att rita upp måttet på själva stenen du är intresserad av och se hur stor den är.

• sandrachristofer

CharliesChoice skrev 2013-09-23 16:11:59 följande: Här finns ALL info om att beställa från JA, www.brollopstorget.se/Forum-23-30/m4239192.ht... tull, moms osv. Så här belv slutresultatet.Vad har du för sten i mitten ringen och hur bred är ringen?

• zero

Den är okej. Men samla hop ett gäng du gillar och jämför dem. Tror du kan droppa lite i klarhet till vs2 eller s1 för ett bättre pris om det finns. Den kommer vara lite lite lätt gul men det är inget som direkt kommer synas.

• zero

SI1 ska där stå så det inte blir några missförstånd ;)

• FruNyfiken

Har frågat James Allen om dom kan göra ringar utan nickel men det kunde dom inte.
    däremot kunde dom göra ringar i palladium om man ville. 

Svar på tråden Köpa diamantring från James allen eller 77diamonds?