• Alyllyra

Är jag för tidigt ute?

Vi skickade våra ca 4,5 månader innan och hade OSA-datum ca 3 mån innan. Det var ganska lagom tyckte vi, fast många tyckte nästan att det var sent eftersom vi hade tjatat om bröllopet i över ett halvår Flört
    Att OSA-datum var så långt innan berode på praktiska saker som semster, betalning av boende (vi skulle samla in alla betalningar och sedan betala boendet) så då blev det så tidigt.

Men jag tycker ni kan skicka runt nyår, det är ganska tidigt men inte anmärkningsvärt tidigt. Det beror också på hur många som redan vet om bröllopet, om folk ska resa långt etc. Slutet av maj kan vara rätt hetsigt för många med sommarfester, skolavslutningar, leveranser på jobbet etc så det kan nog vara bra att vara ute i tid! 

• Alyllyra
    jennyckbengtsson skrev 2013-09-25 09:44:06 följande:
    Varför vänta när man har bestämt sig och jag tror gästerna uppskattar att de kan boka in det och planera det med övriga sommarplaner. Jag försåtr inte ettikettsreglerna om att man inte ska skicka ut det för tidigt.
    Vi skickade ut våra inbjudningar så fort vi bara kunde. det blev ca 6 mån innan.
    Om man skickar ut inbjudningarna alldeles för tidigt så finns ju risken att gästerna glömmer bort att svara för "det är ju ändå så långt fram". Eller så kan de inte svara för de vet inte hur det ser ut med möjligheter till semester, ledigt, barnvak, hundvakt mm därför att inga sådana scheman har börjat läggas än.

I min hjärna råder dessutom en mental "prioriteringslista" som baseras på datum, dvs. saker som kommer först får störst prio, vilket kanske inte är så ovanligt. Vi väntade tex tills att våra vänner som gifte sig två månader före oss skulle ha skickat sina inbjudningskort, för att det kändes schysst mot dem att deras bröllop fick prio. 
Svar på tråden Är jag för tidigt ute?