Inlägg från: frkmaria |Visa alla inlägg
  • frkmaria

Köpa förlovningsringar från olika butiker?

Jag kan annars rekommendera safira.se! Vi beställde båda våra ringar där, för ett mycket billigare pris än vi hittade i affärer (släta guldringar). Då får man dessutom gravyr i priset. Det är inga märkesringar men jag är fruktansvärt nöjd med min! (18K roséguld, 4 mm bred för 1400 har jag för mig)

• frkmaria

Tror för övrigt det var mer så med ringarna förr. Nu kan nog mannen själv välja om han vill ha en eller två. Så ska iaf min sambo göra. Han får välja själv om han bara vill skriva något extra i sin nuvarande ring eller om han vill köpa en till, isf likadan. 

Jag vet de som bara har vigselring och ingen förlovningsring. De som bara har förlovningsring och de som har två. (Mina kompisar t.ex. förlovade sig aldrig innan bröllopet, men gifte om sig i USA och har alltså två ringar var från sina båda bröllop).  

• frkmaria

Hej! Ja, priserna skiljer sig rejält tycker jag. Jag kan säga att roséguldet inte alls var så rött i verkligheten utan mer åt guldhållet, vilket jag gillade! Annars kom ringarna snabbt i en ask med rätt gravyr. Var jättenojig över både inskription och storlek då man inte kan skicka tillbaka och ändra storlek när man skrivit i dem. Jag kunde inte välja typsnitt, gillade dock det som fanns. Lite kursivt. Men jag vet inte om det kan gå. Kundservice svarade snabbt när jag hade frågor. De kanske kan skicka större bilder också om du tycker de är små! Vi ville ju ha enkla, runda och traditionella ringar som var så enkla som möjligt så det var inte så svårt att kolla ut! :)

Svar på tråden Köpa förlovningsringar från olika butiker?