Inlägg från: Pippilångstump |Visa alla inlägg
  • Pippilångstump

Köpa förlovningsringar från olika butiker?

ni ska ju inte ens ha ringar som ser likadana ut, så varför inte?

och skiljer det lite i nyans så ska ni ju inte ha dem på samma finger ändå. Sedan är din kanske en märkesring? och då komemr det säkert vara ett annat märke på hans ring och då får du ändå skillnad.

jag har min fina ring som förlovningsring och vi har likadana ringa som vigselringar, min är dock mycket smalare skena. min vigselring är inte ultimat dock, hade gärna haft en annan form å den, men värst är nog att min förlovningsring är lite för stor och borde tas in.

jag ahr tom olika karat tal i dem, en 18 och en 19, men det är det ingen som ser även om de sitter bredvid varandra 

• Pippilångstump
    TheD skrev 2013-09-25 15:16:45 följande:
    The Swedish way? Tycker det är mer andra länder än Sverige som gör så att bara kvinnan får en ring vid vigseln. Jag känner fler karlar som har vigselring än bara förlovsninsring ;)
    jag tror hon menar att mannen har förlovningsring;).

TS: vad jag menade var att om den ena är från ett märke/tillverkare och den andra är från någon anna  finns nog risken att det varierar.
    Min förlovningsring är en märkesring från tyskland men köpt i sverige. Min och mannens vigselring är köpt utomlands. Där är standard 19 karat eller om det var 19.2? I ena butiken var de i en helt annan nyans och i den där vi beställde var de mer i samma nyans, men karattalet var detsamma och alla provringar var i guld också. 
    Och Ja, jag ska ta in den, någon dag, bara det att det blir så jobbigt för jag måste åka till en annan stad och skicka den till tillverkaren och sedan antar jag att jag måste hämta den i samma stad igen och det värsta, vara utan ringen ett par veckor. (vågar inte be byns guldsmed att ta in den ) 
  • Pippilångstump
    tnoivles skrev 2013-09-25 22:53:56 följande:
    Oj! Var inne där nu och det var ju verkligen billigt! 3200 för ringen han vill ha, samma kostade typ 4000 på guldfynd och 6000 hos vår guldsmed. Men så är det ju dedär med att beställa på nätet! Du var nöjd alltså? Får man någon box till själva ringen? Tycker det är svårt att se den exakta formen på ringen på bilderna, ganska få och små bilder! Får nog försöka chatta med deras kundtjänst. 

Hur var det med gravyren där för er? Kan man välja vilket typsnitt man vill ha gravyren i? För jag har valt ett typsnitt på min ring och vill ju gärna ha samma i min sambos!

första gången jag var gift hade jgen exakt likadan vigselring som förlovningsringen, köpta i samma butik, men vigselringen hade 4 diamanter men var allts¨å exakt samma skena. DOCK är gravyren helt olika, både storlek och textsnitt. Det irriterade mig då, men aldrig senare.
Svar på tråden Köpa förlovningsringar från olika butiker?