Inlägg från: ThereseV |Visa alla inlägg
  • ThereseV

Ringen är för stor!...

Finns det någon speciell anledning till att du vill fixa det själv? 
    Hos en guldsmed ska det inte vara några problem, skulle det tex vara stenar runt hela så dom inte kan ta bort en bit så kan dom lägga till mer material inne i så den blir mindre inifrån. 

• ThereseV
    Noro skrev 2013-09-29 21:37:33 följande:
    Tack för alla svar!
    Ringen är inte jättestor, men ändå så att jag tycker den är lite lös.
    Säljaren själv sa att det inte går att ändra storleken på en sådan ring med sten i, redan innan jag köpte den.
    Men det kanske går.... någon som vet vad det kan kosta?
    Jag har inte lagt ner massor av pengar på ringen så det är inte hela världen om jag får lösa det på annat sätt. Men jag vill ju ha den här, det är den jag tycker om!
    Jag kanske har den innanför förlovningsringen istället.
    Jag vet att det ska gå. Det går ju i många fall inte att "ta bort" en bit av ringen om man har stenar osv, men man ska kunna "bygga upp" den innifrån. Jag har egenligen ingen aning om hur det fungerar utan fick det bara förklarat för mig av en guldsmed en gång.. men går ska det på ett eller annat sätt:) 
    Hur mycket det kostar är bäst att kolla med guldsmederna i området för det kan nog skilja en hel del. Ta ett varv på stan och fråga, för du måste ju inte lämna in den bara för att du kollar upp det, och om det inte skiljer så mycket så kan det ju räcka med att sätta en ring utanför.
    Har man två/bredare ringar har jag dessutom för mig att man kan behöva lite större storlek för att det ska bli bekvämt så det kanske till och med känns bra:) 
Svar på tråden Ringen är för stor!...