Någon mer som gifter sig 20/9-14?
Jag med!
vi
skulle igentligen gifta oss den 30 augusti men den underbara lokalen fanns inte ledig då så vi bytte till den 20 september :)
Jag med!
vi
skulle igentligen gifta oss den 30 augusti men den underbara lokalen fanns inte ledig då så vi bytte till den 20 september :)
vi kommer ha ca 45 gäster, vi har valt att enbart ha med barn på vigseln och inte på festen, vår budget ligger på ca 40 000 men nu ligger det jag planerat att köpa på ca 42000 så hoppas på att få ner den lite, vilken budget har ni? hur långt har ni kommit i planeringen? :)
jag har köpt ringen, kostymen, klänningen, inbjudningarna, placeringskorten och så har vi köpt in porslin också då vi ska ha vintagetema med gamla bestick, har dock inte hittat alla tallrikar än men alla koppar med fat och tårtfat, ska köpa glas snart med, vi ska var klara med alla inköp tills i december så vi sen kan spara alla pengar till lokal och mat blommor och sånt :)
vad tråkigt med otrevligt bemötande :( det är så svårt att hitta lokal, jag blev kär i en lokal och vi har bokat den, dock fick vi flytta bröllopet 3 veckor senare för att kunna ha den lokalen, men tror det är viktigare med en fin lokal vs ett specifikt datum, de är väldigt trevliga med lokalen och vi ska åka och titta på den snart så vi får en helhetsbild, däremot var dne ganska dyr 10 000 och då är det bara lokal ingenting annat, men håller med dig att det annars är ganska otevlig ton jag mejlade flera andra lokaler först (visste inte att vår fina lokal fanns) och iband fick man inte ens ett svar tillbaka..
ja det är lixsom en 4del utav hela budgeten! däremot var inte min klänning särskilgt dyr så sparade in ett par tusenlappar där hoppas jag iaf den kommer kl 16 så då får jag se hur den ser ut! :) ja förstår verkligen den praktiska delen, vi gjorde så att vi kommer ha vigseln på samma ställe som festen men det är fortfarande inte centralt så vi får se hur det kommer lösas..
japp det har jag, absolut är nöjd, dock ser det inte optimalt ut eftersom jag har ett par kilo jag ska bli av med så att det ser bättre ut, den är väldigt tight men har ju ett år på mig ;) men annars är jag väldigt nöjd, jag ska antagligen köpa en spetsbolero till så att den får ärm och sedan ska jag ha ett band i midjan eller under brösten, perfekt längd för mig då jag ska ha låga skor så det var skönt att den inte var för lång, dock så var den inte kemtvättat vilket kommer kosta 500 :- till men annars nöjd, klart man skulle välja en klänning för massor utav pengar om man hade dem..
tack som sagt den ser bättre ut i verkligheten oxå, ja knapparna var ett måste är inte så förtjust i snörning, vad är det för klänning du tittat på? :) jag var och testade klännignar men tyckte inte att bemötandet var så trevligt så köpte min på internet istället,
jag är också ett kontrolfreak även om det är mycket man inte kan planera haha, älskar listor gör jag också haha har ni någon bok/pärm där ni håller koll på allt?
ja det är nog svårare på håll! varför har ni valt att inte ha den där ni bor?
jag skulle helst vilja skicka ut dem redan nu eftersom vi inte tänker säga till någon förrens vi skickat dem, men det är inte särskilgt realistiskt ett år i förväg så det kommer bli till ju tror jag ni då?
vi har köpt in porslin med guldkant och olika mönster, det kommer gå på runt 3000 med glas och allt men tycker det är värt det då det står för en stor del av dukningen :)
kommer inte skicka några utan skicka ut inbjudningarna tidigt istället :)
beror på din webbläsare, du måste använda crome, mozilla eller firefox :)