• Red Lion

Ska jag kämpa eller inte?

Säger inte det här för att vara elak... Utan menat som ett välmenande, gott råd.
    Om du vill rädda din självrespekt - lämna honom! Ni är inte gifta än och han planerar redan otrohet, kanske har han också varit det redan vad han än säger. Du verkar lägga skulden på dig, att du inte är tillräckligt aktiv och rolig och inte vill ha sex än. Men det är han som har gjort fel. Ser ingen framtid med en sån kille, tror inte det blir bättre. Stå upp för dig själv och dumpa honom. Man ska inte behöva "kämpa" för och "vinna" sin älskades kärlek och uppmärksamhet!

• Red Lion
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-09-29 22:34:21 följande:
    Jag känner att jag inte kan hjälpa att jag är sjuk.
    Men samtidigt så har han rätt till en kvinna som han kan bli lycklig med.

Jag funderar på hur vi skall kunna lösa detta, om vi ens kan det.
    Klart du inte kan. Men det finns många människor med sjukdomar, handikapp med mera som får respekt av och "duger" för sin partner. Det är alltså inget man ska känna skam för eller känna att "den andra förtjänar bättre". Förtjänar inte du nån att bli lycklig med också? Fokus verkar ligga på hans känslor fast du är den som blivit sårad.
  • Red Lion
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-09-29 23:41:29 följande:
    Han frågade en gång om det var okej att han låg med andra. Då jag inte vill ha sex innan jag gifter mig. och då vi "bara" var ihop och inte! var förlovade.
    Så sa jag att det var "okej" om han ville det.
    Sen vet jag att han har haft sex med vänner till mig.

Men sen när vi förlovande oss. Så fårgade jag om han fortfarande vill ha sex med andra. Och då svarade han att han inte visste det.
    Men jag sa att det inte känns helt okej att han har sex med andra då vi ändå hade förlovat oss och kanske skulle gitfa oss i framtiden.
    (Då vid förlovningen var det inte tal om bröllop). Det blev tal om bröllopet 1 år efter förlovningen först.
    Han savarade att det är bra att han vet det, men att han älskar sex. Och försökte övertala mig att ha sex med han. men jag stod emot.
    Ursäkta men han låter helt störd. Otroligt respektlöst, även om du sa ok. Tror tyvärr han utnyttjar dig. Berätta detta för dina föräldrar som du säger och se vad de säger. Troligen kommer de inte tycka att det är så bra, för en utomstående låter det iallafall jätteknäppt, såhär ska man inte behöva ha det i ett förhållande.
  • Red Lion

Självklart är det ok att ha öppna förhållanden och egna regler vad gällande sex utanför förhållandet, alla är olika. Ser att mitt förra inläggg kan ses väldigt dömande. Men det jag menar är respektlöst är att han låg med just dina vänner t.ex. Och försökte få dig att ha sex fast du sagt att du ville vänta m.m.

Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?