• Vichy

Ska jag kämpa eller inte?

Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-10-01 23:15:16 följande:
    Jag har då pratat med mina föräldrar och de vill att jag ska göra slut.
    Trotts att jag sa till dem att jag ifrån början sa "okej" till att han hade sex med andra.
    Då vi "bara" var ett par och inte planerade förlovning och bröllop.
    De fattar inte att jag sa "okej" till det, de blev stumma då jag sa det.Förvånad

Jag pratade med min fästman ikväll.
    Han sa att han älskar mig, men tycker om att ha sex med andra kvinnor bara.
    Och han tyckte inte att vi behövde göra slut för den sakens skull.
    För hans sexliv med andra kvinnor skadar ju inte mig, sa han.
    Han tycker han är schysst som respekterar att jag inte vill ha sex
    med han innan giftemål.
    Däremot förstod han att jag inte tycker om att han "ligger" med andra då vi planerar förlovning och bröllop. Det skulle han tänka på, sa han.

Jag har inte bestämmt mig om jag skall ge han en andra chans eller inte.
    För trotts allt hade jag ju ifrån början gett mitt "okej" till han att han fick ha sex med andra. Då vi "bara" var ihop. Och inte! planerade förlovning och bröllop.

Fortsättningen följer......... Är mycket förvirradFörvånad
    Men att man en vill ha sex med andra om man är så kär i en person! Vad finns det som säger, om han nu gillar att ha sex med andra, att han inte kommer fortsätta med det när ni är gifta... För han verar ju tycka att du och ni som par inte spelar någon roll. Bara nått bekvämt att ha hemma!?

Om han inte förstår att han sårar dig när han ligger med andra är han inte värd någnting skulle jag säga. Han utnyttjar ju dig när han pratar på det viset! Han vill ha kakan och äta upp den med....

Är man kär och tar en relation seriöst då vill man inte vara med någon annan!

Du är värd att ha någon som bara älskar dig och inte vill vara med någon annan! Det är ÄKTA kärlek! 

(förlåt om det låter hårt, men det är hårdare att villas in att tro att man har äkta kärlek och det visar sig att man inte har det, det har jag fått känna på...)
  • Vichy
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-10-02 14:12:10 följande:
    Ja, för mig är det lättast att han gör slut. Så slipper jag såra honom.

Men och andra sidan är jag värd någon som respekterar mig till 100 %.

Man ångrar ofta det som man inte gör, det är sant.Glad
    Slippa såra honom? Han sårar ju dig så varför ska du ha dåligt samvete för att du inte vill vara med honom när han inte respekterar dig?

Om han älskar dig så mycket det låter som han gör skulle han inte vilja vara med någon annan..

Och när han nu har den attityden att du inte betyder så mycket att du är värd hans trohet så tror jag tyvär inte han skulle bli så sårad! Han kanske skulle låta sårad för att ännu en gång uttnyttja dig till att stanna kvar!

Lyssna inte på honom! Har man ett öppet förhållande är alla med på alla noter och det finns ingen tvekan vad som är fel...

Jag var i ett år utnyttjad av en äldra man när jag var 18.. Hela tiden var det löften om att det skulle bli vi men det enda han ville ha var sex. Men han fick mig att stanna pga det och pga att jag var rädd för att såra honom, men jag ville ha honom på samma gång.

Tillslut grep mina föräldrar in och hjälpte mig dumpa honom. Jobigt som sjutton, men han hade aldrig låtit mig gå annars! Och det är det bästa som hänt mig! Man ser inte allt det jobbiga och man ser deffinitivt inte utnyttjandet när man är mitt i smeten!
    Det var först när jag väl kom ur som jag såg helhets bilden! och fattade att det var inget att ha!

det är väldigt lätt att tänka att människor (särskillt sådana män) kan ändras och det kommer bli så mycket bättre bara vi lovar varandra trohet inför hela familjen. men har man inte troheten innan så går det väldigt lätt fort i stöpet!
    Skulle han ändras så kan det inte hända som ni har det nu! Kanske måste han förlora dig först för att  innse att han älskar dig och bara vill var med dig. MEN då måste han bevisa det tusen fallt!

Det är han som ska vinna tillbaka dig isof! Och det ska inte hända på en kvart! 
  • Vichy
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-10-02 23:40:28 följande:
    Jag trodde att han skulle skärpa sig då vi planerar BRÖLLOP!
    Men det verkar inte så, och till och med jag! börjar att förstå.
    Att detta kanske inte kan sluta så lyckligt som jag vill.Gråter

Bra att dina föräldrar hjälpte dig, mina föräldrar hjälper mig nu.Hjärta
    Vissa förstår inte att andra tycker det är skillnad! 
    det kanske tänker "Vi har alltid haft det så, så varför skulle vi ändra på det? det funkar ju bra!" 
  • Vichy
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-10-02 23:52:22 följande:
    Mina föräldrar hjälper mig, och jag skall få hjälp av en terapeut med.
    Tack för omtanken!{#emotions_dlg.flower}

Jag har bestämmt mig att lämna han efter skrivande här, samt efter samtal med mina föräldrar. Men han blir nog ledsen.Gråter Men det är inget att göra åt.
    Jag är också! ledsen och sårad när jag tänker efter på mina känslor.
    Och inte bara tänker på hans bästa och hans känslor.
    Förstår att det inte är lätt! Men det hade nog känts värre om du inte tagit tag i det nu! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?